سلامت نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید به هرنحوی به مناطق آسیب‌دیده کمک کند، گفت: برای اسکان فوری مردم نیاز به چادر و آذوقه احساس می‌شود. همچنین نیاز به سرویس بهداشتی از ضروریات فعلی مردم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، دکتر علی لاریجانی بعدازظهر روز سه‌شنبه (۲۴ مردادماه) در سفر خود به استان آذربایجان‌شرقی و مناطق زلزله‌زده در جمع مردم روستای ولیلو از توابع شهرستان هریس ضمن اظهار تاسف و عرض تسلیت به مناسبت حادثه روی داده، گفت: لازم بود که چنین سفری را انجام می‌دادیم و خدمت مردم زیان‌دیده تسلیت عرض می‌کردیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم دولت و هم مجلس برای برطرف کردن مشکلات مردم در تلاش هستند، افزود: تلاش همه این است که مشکل مردم حل شود و هم سازمان هلال‌احمر، وزارت کشور و کمیسیون‌های مرتبط مجلس در تلاش هستند تا با حضور در منطقه مشکلات را حل کنند.

وی ادامه داد: برای اسکان فوری مردم نیاز به چادر و آذوقه احساس می‌شود، همچنین نیاز به سرویس بهداشتی از ضروریات فعلی مردم است.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه وسایل مورد نیاز مردم در حال تامین شدن است، تصریح کرد: پس از تامین مایحتاج اولیه مردم، دولت باید به هر نحوی به فکر بازسازی مناطق آسیب‌دیده باشد که منازل ساخته شده با زلزله تخریب نشوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی کمک‌های مردمی را در چنین شرایطی ضروری خواند و گفت: سرمایه‌گذاری دولت در مناطق زلزله‌زده باید یکی از دستور کارهای اولویت‌دار در قوه مجریه باشد.

وی حضور مسئولان بهداشتی در منطقه را یکی دیگر از ضروریات فعلی برشمرد و افزود: هر چند این حادثه، حادثه سختی بود، ولی باید به کمک مردم و دولت روستاهای آسیب‌دیده را مجدد ساخت.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه کمک‌های لازم تاکنون صورت گرفته است، تاکید کرد: چنانچه نیاز بیشتری به کمک‌های اولیه باشد، مجلس در صحنه حاضر است.

رئیس نهاد قانونگذاری در حال حاضر در مناطق زلزله‌زده شهرستان ورزقان حضور دارد و عصر امروز در جلسه استانداری آذربایجان‌شرقی حضور خواهد یافت و مشکلات زلزله‌زدگان را بررسی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha