سلامت نیوز : مشاور وزیر بهداشت و مدیركل دفتر وزارتی با تاكید بر لزوم برخورد عالمانه با موضوعات پزشكی، گفت: بخش زیادی از انتقادات به برنامه پزشك خانواده از بی‌اطلاعی افراد ناشی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر حسن آقاجانی در همایش روسا و دبیران انجمن‌های علمی گروه پزشكی كه با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، با اشاره به تكالیف قانون برنامه پنجم توسعه در حوزه سلامت، گفت: برنامه پزشك خانواده یكی از تكالیف قانون برنامه پنجم توسعه است كه انقلابی در نظام سلامت را ایجاد خواهد كرد. تمام المان‌های سرویس‌دهی حوزه سلامت در قانون برنامه پنجم توسعه مورد اشاره قرار گرفته است؛ از نحوه خدمت‌رسانی در بخش خصوصی و دولتی گرفته تا نظام ارجاع و ... لازم است انجمن‌های علمی نیز به این تكالیف به صورتی عالمانه ورود كنند.

وی افزود: ممكن است برخی با قوانین برنامه پنجم توسعه صد درصد موافق نباشند اما بالاخره برخورداری از قانون ولو اینكه آن قانون نقص داشته باشد از بی‌قانونی بهتر است. در پروسه زمان می‌توان قانون را اصلاح كرد.مشاور وزیر بهداشت و مدیركل دفتر وزارتی تاكید كرد: انجمن‌های علمی می‌توانند در تحقق اهداف سلامت و اجرای قوانین كمك‌كننده باشند. انجمن‌های علمی برای نقد برنامه‌های سلامت و ارائه راهكارها می‌توانند به عنوان یك اتاق فكر عمل كنند.آقاجانی تاكید كرد: تمام برنامه‌های وزارت بهداشت باید در مبحث پزشك خانواده شكل بگیرند. انجمن‌های علمی در این زمینه نقش ویژه‌ای دارند. بخش زیادی از انتقادات به این برنامه از اطلاعات ناكافی افراد منجر می‌شود. باید با موضوعات پزشكی عالمانه برخورد شود. لازم است به تبیین برنامه پزشك خانواده اهمیت داده شود.مشاور وزیر بهداشت گفت: كارشناسی‌های عظیمی برای برنامه پزشك خانواده صورت گرفته است، اما به معنی آن نیست كه اشكالی به آن وارد نیست. اشكالات این برنامه قطعا برطرف خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha