چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 54735
سلامت نیوز : خانم‌ها معمولا بیش از آقایان از نرم‌كننده‌ها و حالت‌دهنده‌های مو استفاده می‌كنند اما این مواد در بازار تجاری انواع متفاوتی دارد و از هر نرم‌كننده یا حالت‌دهنده‌ای نباید استفاده كرد؛ زیرا اگر درست انتخاب نشود، به جای نرم‌كننده، خشن‌كننده و آسیب‌رسان خواهد شد!

نرم‌كننده‌ها یا شامپوهای حالت‌دهنده با افزودن موادی شیمیایی برای كاستن از الكتریسیته ساكن موها، سبب حالت گرفتن و نرم به نظر رسیدن آنها می‌شود.در استفاده از آنها باید از رسیدن مواد به پوست سر یا ریشه موها جلوگیری كرد. مقداری از آن باید به انتهای ساقه یا بخش بالایی موها مالیده شود و از آنجا كه در این حالت ضعف در پایداری و كاهش مقاومت، مو را شكننده‌تر و آسیب ‌پذیرتر كرده، موهای نرم شده را باید با طمأنینه و آرام شانه یا برس كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ ژل‌ها و كتیراها نیز هر چند سبب حالت گرفتن موها می‌شوند، اما برای حفظ سلامت مو باید حداكثر یك‌بار در هفته و به مقداری بسیار كم استفاده شوند.مو اگرچه سلولی مرده است، اما روكشی از ژل روی آن سبب نرسیدن هوا به اندازه‌ای كافی به پوست و سطح نزدیك به ریشه آن می‌شود و ممكن است در صورت تكرار بیش از حد، مضرات فراوان و همراه با بیماری داشته باشد.

به گفته متخصصان، برخی افراد به سبب اطلاع نادرست و معمولا تحت تأثیر تبلیغ یا مد خود سبب كاهش عمر و سلامت موهایشان می‌شوند زیرا نمی‌دانند كه اغلب امور آرایشی از قبیل صاف و فردار كردن، مش، كراتینه كردن، پاشیدن تافت، بابِلیس و مانند آن، حتی اعمال تبلیغی فریبنده‌ای كه عناوین ظاهرا بهداشتی چون پروتئینه كردن، اكسیژن‌تراپی، هیدروتراپی و... دارند، در واقع نه‌تنها سبب تقویت عملكرد ریشه موها نمی‌شود بلكه مضر است و آسیب بیشتر موها را در پی دارد.برای جلوگیری از پشیمانی، در صورتی كه موهایی خشك و شكننده دارید و ناچارید از نرم‌كننده‌ها یا حالت‌دهنده‌ها استفاده كنید، با دقت، احتیاط و آگاهی بیشتری به سمتشان بروید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha