چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 54738

چراغ اول را علی دایی روشن كرد. او نخستین ورزشكاری بود كه نه‌تنها با زلزله‌زده‌ها احساس همدردی كرد بلكه چندین كانتینر آب‌معدنی، نان، كنسرو، پتو و... را بار كامیون‌ها كرد و همراه با كادر فنی و مدیرعامل باشگاه راه‌آهن به میان زلزله‌زدگان رفت.

حضور علی دایی و سایر ورزشكاران در مناطق زلزله زده
سلامت نیوز : چراغ اول را علی دایی روشن كرد. او نخستین ورزشكاری بود كه نه‌تنها با زلزله‌زده‌ها احساس همدردی كرد بلكه چندین كانتینر آب‌معدنی، نان، كنسرو، پتو و... را بار كامیون‌ها كرد و همراه با كادر فنی و مدیرعامل باشگاه راه‌آهن به میان زلزله‌زدگان رفت. راه‌آهنی‌ها كه در اردبیل اردو زده بودند، كاملا زلزله را حس كرده بودند. یكی از بازیكنان در صفحه شخصی‌اش نوشت: «سوار آسانسور هتل شده بودیم كه ناگهان مثل الاكلنگ تكان خوردیم، واقعا ترسیده بودیم، موبایل‌ها هم اصلا آنتن نمی‌داد. خدا به خیر گذروند.» همان روز اول علی دایی برای كمك اعلام آمادگی كرد: «ما ایرانی‌ها فهیم هستیم. هر جای دنیا چنین اتفاقاتی می‌افتد، ما ایرانی‌ها كمك می‌كنیم و همه جا هستیم. حال كه این اتفاقات برای هموطنان خودمان افتاده است، همه با هم كمك می‌كنیم و دوباره آنجا را می‌سازیم. هر چقدر اندك و هر چه در توان‌مان است، به این هموطنان كمك می‌كنیم و احتیاجی هم به پیام من و امثال من نیست و مردم ما بسیار فهیم هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ؛ من خودم در حال حاضر در اردبیل هستم اما دلم با مردمان آسیب‌دیده و زلزله‌زده است و تمام تلاشم را می‌كنم كه در نخستین فرصت برای دلجویی از این عزیزان به مناطق زلزله‌زده بروم و در كنار این عزیزان باشم.» بعدها كریم باقری میدان‌دار شد و حالا می‌خواهد سفیر ورزشی‌ها در شهرهای زلزله‌زده باشد. او گفته: «خوب است كه اگر كسی قولی را مطرح می‌كند، به آن عمل كند و شعار نباشد. البته من می‌دانم كه جامعه ورزش همیشه پیشقدم بوده. باید بیایند در بطن كار و كمك كنند. كسی نگوید كمك ناچیز من كه چیزی نیست و كمكی نمی‌كند چون همین‌ها جمع شود، كمك قابل توجهی می‌شود.»

كریم باقری البته سیروس دین‌محمدی را به عنوان همسفر خود انتخاب كرده است و آنها امروز به تبریز می‌روند و فردا راهی اهر می‌شوند تا كمك‌های نقدی و غیرنقدی ورزشی‌ها را به دست مردم برسانند. همچنین اسماعیل حلالی، حمید درخشان و حمید استیلی جمعه این هفته به مناطق زلزله‌زده می‌روند تا به مردم آسیب‌دیده كمك كنند. نكته جالب اینجاست كه عادل فردوسی‌پور هم در برنامه 90 در حالی برنامه پیام كوتاه خودش را به زلزله‌زدگان اختصاص داده بود كه بیشتر از چهار میلیون و دویست هزار نفر در این حركت انسان‌دوستانه شركت كردند.

فردوسی‌پور از بینندگانش خواست تنها یك پیام خالی را جهت همدردی با مردم زلزله‌زده شمال شرق ایران ارسال كنند. این در حالی است كه مخابرات جمهوری اسلامی ایران هم تقبل كرد تمام هزینه‌های عاید از این پیام‌های كوتاه را به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اختصاص دهد. علی فتح‌الله‌زاده هم در مصاحبه‌یی اعلام كرده باشگاه استقلال یكی از روستاهای تخریب‌شده را بازسازی خواهد كرد و پرسپولیسی‌ها هم اعلام كردند بخشی از قرارداد مهدی مهدوی‌كیا به زلزله‌زده‌های آذربایجان تعلق خواهد گرفت. در این میان احسان حدادی، قاسم رضایی، حمید سوریان و بسیاری از قهرمانان المپیك اعلام كرده‌اند مدال‌هایشان را تقدیم زلزله‌زده‌ها كرده‌اند و كمك‌های نقدی و غیرنقدی ورزشكاران تا پایان هفته به مناطق ارسال خواهد شد. این روزها ورزشی‌ها دست به دست هم داده‌اند تا كمك‌های انسان‌دوستانه را به زلزله‌زده‌ها برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha