چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 54739
سلامت نیوز : مقامات سلامت آمریکا اعلام کردند که تعداد مبتلایان به آنفلوانزای خوکی H3N2  به شدت افزایش یافته است.

گزارشها حاکی است که از از ابتدای جولای سال 2011 که این ویروس برای اولین بار پدیدار شد، 29 نفر به آن مبتلا شده‌اند و در ماه گذشته نیز 16 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.اما در هفته جاری، این میزان به 146 نفر افزایش یافته است؛ یک مورد در هاوایی، اوتا و ایلی نویز، 113 نفر در ایندیانا و 30 مورد در اوهایو گزارش شده‌اند.این بیماری امسال از هیچ انسانی به انسان دیگر منتقل نشده است و تمام افراد آلوده به نوعی، معمولاً در زمینهای کشاورزی، در تماس با خوکها بوده‌اند.این ویروس حاوی عنصری است که در نژاد آنفلوانزای خوکی همه گیر، H1N1، در سال 2009 دیده شده است. این رگه می‌تواند موجب آن شود تا این ویروس از انسانی به انسان دیگر هم منتقل شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ علاوه بر این، آخرین افراد مبتلا حاوی یک ژن متغییر هستند که می‌توانند در مقایسه با سایر ویروسهای متغییر آنفلوانزا ویروس خود را به سایر افراد انتقال دهند.برخی از 12 مورد ابتدایی در سال 2011 هیچگونه تماس مشهودی با خوکها نداشتند.دکتر جوزف بریس، عضو مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزا در آمریکا گفت: این آمار احتمالا افزایش هم خواهد داشت.در واقع نماینده بخش پزشکی CNN در یک گزارش خبری گفت که مقامات سلامت ایندیانا این رقم را به روز کرده و اعلام کردند که تعداد کل افراد مبتلا در این کشور به 153 نفر رسیده است.

شدت این بیماری همچون آنفلوانزای فصلی است که در بیشتر موارد خفیف است و به راحتی درمان می شود. بیش از 90 درصد از این موارد ابتلا در کودکانی بوده است که با این حیوانات در تماس بوده‌اند و سیستم ایمنی آنها در برابر ویروس ضعیف عمل کرده است.بریس گفت: دو نفر از این افراد که سن آنها مشخص نشده است در بیمارستان بستری شده بودند اما اکنون در خانه در دوره نقاهت بسر می‌برند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا (CDC)  گفت: به منظور پیشگیری از ابتلا به این نوع آنفلونزا، میزان تماس با خوکها را کاهش دهید و هرگز با خوکهای بیمار در تماس نباشید و  افرادی که با این حیوانات سر و کار دارند باید احتیاط لازم را انجام دهند و مرتب دستهایشان را بشویند، در مکانهایی که خوک وجود دارد چیزی نخورند و به سرفه‌های خود اهمیت بدهند.این مرکز همچنین افزود: واکسن آنفلوانزای H3N2 آماده شده و آزمایشهای کلینیکی برای بررسی آن در راه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha