سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5474

شیوع بیماریهای قارچی در استخرهای سرپوشیده، به‌ دلیل بالا بودن رطوبت در محیط این قبیل استخرها است.

شیوع بیماریهای قارچی در استخرهای سرپوشیده

دکتر سید محمود هاشمی، متخصص پوست و مو در گفتگو با مهر، به بروز برخی بیماریهای ناشی از شنا کردن در استخرهای سرپوشیده ‌اشاره کرد و گفت: در استخرهای سرپوشیده به‌ دلیل بالا بودن رطوبت در محیط، بیماریهای قارچی بین‌ انگشتان دست، پا و کشاله ‌های ران شایع است.

وی در خصوص عوارض قارچ پوست گفت: در صورتی که عوارض قارچ پوست سطحی باشد، ‌با درمان موضعی برطرف می‌ شود اما چنانچه قارچ لایه ‌های زیرین پوست را درگیر ‌کند، درمان آن طولانی مدت خواهد بود.

این متخصص پوست و مو نسبت به واگیردار بودن این بیماری هشدار داد و افزود: با توجه به اینکه قارچ پوست یک بیماری واگیردار است، رعایت نکات بهداشتی در استخرها لازم و ضروری است.

به گفته هاشمی؛ شستشوی بدن با صابون و همچنین آب ‌کشی کامل بدن پس از شنا کردن در استخر، زمینه ابتلا به ‌انواع بیماریها به خصوص بیماریهای قارچی را از بین می ‌برد.

وی در ارتباط با استفاده از کلر در آب استخرها و صدماتی که می تواند پوست را تهدید کند، اظهار داشت: کلر به تنهایی باعث خشکی و خارش پوست نمی‌ شود، بلکه شنا کردن در آب حتی آبهای بدون کلر هم می ‌تواند باعث خشک شدن پوست شود.

این متخصص پوست و مو افزود: عارضه قارچ پوست به دلیل شسته شدن لایه چربی سطحی محافظ پوست رخ می ‌دهد و بدون این لایه و چربی محافظ، پوست خشک می ‌شود.
 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha