سلامت نیوز :  مصطفی عظیمی در نشست ستاد اجرایی طرح پزشک خانواده که در فرمانداری شهرستان جوانرود برگزار شد اظهار کرد: طرح پزشک خانواده با تمام قوت و ارایه خدمات مطلوب در شهرستان جوانرود اجرا شود.

فرماندار شهرستان جوانرود تصریح کرد: طرح پزشک خانواده از سال 1384 در مناطق روستایی شهرستان جوانرود اجرا شده است و جمعیتی حدود 20 هزار نفر زیر پوشش این طرح قرار گرفتند. وی افزود: اجرای طرح پزشک خانواده یکی از بهترین راهکارها برای برقراری عدالت در تامین سلامت جامعه است. فرماندارجوانرود با بیان اینکه تاکنون هزار و 102 نفر از جمعیت شهر جوانرود در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند خاطرنشان کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده 51 هزار و 128 نفر از مردم این شهرستان تحت پوشش طرح پزشک خانواده قرار می‌گیرند. وی ادامه داد: تاکنون شش پزشک برای اجرای طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند که با توجه به جمعیت شهرستان 15 پزشک نیاز داریم لذا با کمبود پزشک مواجه هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ عظیمی با توجه به کمبود پزشک در شهرستان خواستار حضور پزشکان بیشتری از شهرستان‌های دیگر به این منطقه شد. عظیمی اجرای موفقیت‌آمیز طرح پزشک خانواده نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و گفت: لازمه‌ تحقق این هدف مهم همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی را می طلبد. فرماندار جوانرود افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت، تسهیل فرآیند خدمات سطح یک، کاهش هزینه‌های غیر‌ضروری نظام سلامت، افزایش پوشش خدمات، جلب مشارکت بخش خصوصی و الکترونیکی شدن پذیرش بیماران ایجاد نظام ارجاع و نظام‌مند کردن سطح‌بندی خدمات، توزیع عادلانه خدمات را از جمله اهداف و مزایای مهم طرح پزشک خانواده بیان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha