سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5476

دود سیگاراثر سرطان زایی اشعه های زیان آور خورشید را چند برابر می کند .

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبر نگاران ، مدیر گروه بیماریهای پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت : تاثیر تابش بیش از اندازه آفتاب بر پوست به ویژه در فصل تابستان و بروز سرطان هایی مانند سرطان لب ، اسکواموس سل کارسینوما از سرطانهای خطرناک پوست و همچنین ملانوم بدخیم که مخاطره آمیز ترین و در عین حال شایعترین سرطان پوست است ، ثابت شده است .


دکتر پروین منصوری تاکید کرد: این در حالی است که تحقیقات نشان می دهند سیگار شرایط بدن را برای ابتلا به انواع سرطان از جمله سرطان پوست به خصوص سرطان لب پایین به شدت مساعد می کند .


وی با تاکید بر ضرورت استفاده از کرم های ضد آفتاب در این فصل به افراد سیگاری و همچنین کسانی که در معرض دود سیگار قرار دارند توصیه کرد حتی المقدور در فصل تابستان سیگار را ترک و از دود آن دوری کنند .


هرچند قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم آفتاب برای ساخته شدن ویتامین دی در بدن انسان ضروری است اما به گفته پزشکان فقط 10 تا 15 دقیقه تابش آن هم بر ناحیه دست و صورت برای تولید ویتامین دی در پوست کفایت می کند و لازم است برای حفاظت از پوست از اشعه های زیانبار آفتاب در بقیه ایام روز از کرم ضد آفتاب استفاده شود ضمن اینکه بهتر است در ساعات پر تابش خورشید یعنی ساعت 11 تا 15 در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار نگیریم .

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha