چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 54762

رییس بیمارستان صحرایی شهرستان ورزقان گفت: با توجه به فصل تابستان و بحران حمام و دستشویی در مناطق آسیب دیده، احتمال شیوع اسهال و استفراغ وجود دارد كه لازم است از این موضوع پیشگیری كرد.

احتمال شیوع اسهال و استفراغ در مناطق زلزله‌زده

سلامت نیوز : رییس بیمارستان صحرایی شهرستان ورزقان گفت: با توجه به فصل تابستان و بحران حمام و دستشویی در مناطق آسیب دیده، احتمال شیوع اسهال و استفراغ وجود دارد كه لازم است از این موضوع پیشگیری كرد.

دكتر صادق در گفت‌وگو با (ایسنا) ، با برشمردن مهم‌ترین مشكلاتی كه بیمارستان صحرایی و مردم منطقه با آن درگیر هستند، اظهار كرد: اغلب مردمی كه خانواده‌های خود را از دست داده‌اند به آسیب‌های روحی و روانی دچار شدند. ضمن اینكه از دیروز هم موج اسهال و استفراغ شروع شده است.وی در ادامه با بیان اینكه بیمارستان صحرایی در نخستین سال پس از وقوع زلزله ایجاد شد، افزود: این بیمارستان به 150 دستگاه آمبولانس و 100 تیم پزشكی مجهز است و با كمك بسیج جامعه پزشكی، سپاه عاشورا، دانشگاه علوم تبریز و اورژانس 115 ایجاد شده است.

صادق در ادامه اظهار كرد: از نخستین روزهای وقوع حادثه تاكنون تیم‌های اورژانس به مناطق مختلف اعزام، بیماران را به بیمارستان صحرایی منتقل و پس از رسیدگی‌های اولیه در صورت نیاز به بیمارستان‌های تبریز منتقل می‌كردند.وی افزود: در حال حاضر از تعداد افرادی كه زیر آوار مانده بودند، كاسته شده است اما روزانه تعدادی بیمار كه از نظر روحی و روانی آسیب دیده‌اند، ویزیت می‌شوند. ضمن اینكه تعدادی نیز به خاطر بیماری‌های میكروبی و ... توسط تیم‌های اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شوند.

به گفته وی بیمارستان صحرایی كوثر از نظر تجهیزات درمانی هیچ‌گونه مشكلی ندارد اما آنچه بیماران را تهدید می‌كند، بیماری‌های عفونی همچون اسهال و استفراغ است.رییس بیمارستان صحرایی كوثر در ادامه عنوان كرد: تعدادی از مراجعین نیز بیمارانی هستند كه بیماری‌هایی نظیر فشارخون و دیابت داشته و داروهای آنها در زیر آوار مانده است.صادق در پایان عنوان كرد: در نخستین روز پس از وقوع زلزله، زایمانی طبیعی توسط تیم تخصصی مامایی و زنان بیمارستان انجام و نوزاد پسری كه «علی» نامیده شد به دنیا آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha