استفاده از کشمش، انجیر خشک و بادام در افراد سیگاری باعث افزایش محیط قلیایی بدن آنان شده و در نتیجه تمایل به سیگار را کاهش و ترک سیگار را برای این افراد راحت‌تر می‌سازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر « امیرعباس مومنان » متخصص غدد و عضو مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص رژیم غذایی کمک کننده جهت ترک سیگار گفت: استفاده از آجیل یکی از مواد غذایی است که می‌تواند فرد سیگاری را در ترک سیگار کمک کند. همچنین خوردن جو دوسر و فرآورده‌های آن ممکن است برای ترک سیگار و رهایی از نیکوتین موثر باشد.

دکتر مومنان با اشاره به موادی همچون اسفناج، برگ چغندر و عرق شاه تره برای افراد سیگاری به عنوان مواد غذایی موثر در ترک سیگار برای این افراد، گفت: مواد مذکور باعث افزایش محیط قلیایی بدن فرد می‌شود كه در ترک سیگار موثر است.

دکتر مومنان در ادامه در خصوص مواد غذایی که خاصیت عکس داشته و تمایل کشیدن سیگار را در افراد سیگاری تشدید می کند، گفت: گوشت یکی از مواردی است که ادرار را اسیدی کرده و باعث از دست دادن سریع نیکوتین و در نتیجه افزایش تمایل به مصرف سیگار در فرد سیگاری می شود. از این رو به افراد سیگاری توصیه می‌شود تا حتی المقدور از خوردن مواد گوشتی پرهیز کنند.

وی در ادامه در خصوص مصرف سایر مواد غذایی گفت: غذاهای کنسرو شده، غذاهای طبخ شده در ماکروویو، سوسیس و کالباس، الکل، جگر، دل و قلوه، سیرابی، جوجه، تخم مرغ، پنیر، جوانه گندم، عدس، بادام زمینی، گردو و قهوه از دیگر مواردی هستند که در تشدید تمایل افراد سیگاری به استعمال سیگار موثر است. بنابراین از خوردن این مواد نیز باید در هنگام ترک سیگار اجتناب شود.

دکتر مومنان ادامه داد: چنانچه افراد سیگاری از آدامس‌های نیکوتین دار مخصوص ترک سیگار، استفاده کنند باید از مواد غذایی که محیط بدن را اسیدی كرده و خاصیت خنثی کنندگی بر روی این آدامس‌ها دارند، استفاده كنند. این مواد اسیدی شامل، انواع نوشابه ، گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ، بادام زمینی و حبوبات هستند.

به گفته کارشناسان، بهتر است که حداقل 15 دقیقه قبل از مصرف این آدامس‌ها از خوردن این مواد خودداری شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha