جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 54805

چهل درصد از کلیه بیماری های مزمن از طریق اتخاذ روش زندگی درست که شامل رعایت یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم می گردد، قابل پیشگیری است.

سلامت نیوز: می دانید که برای اینکار باید بیشتر ورزش کنید، اما همیشه انگیزه ادامه ورزش را ندارید. در اینجا چگونگی تدوین برنامه ورزشی و دنبال کردن آن را شرح می دهیم .
چهل درصد از کلیه بیماری های مزمن از طریق اتخاذ روش زندگی درست که شامل رعایت یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم می گردد، قابل پیشگیری است.  تعداد آمریکایی ها یی که تبدیل به افراد چاق و کم تحرک شده اند، همچنان  روز افزون است. گویی مردم متوجه رابطه بین انتخاب شیوه های ناسالم زندگی و خطر ابتلا به بیماری ها، نمی شوند، " Alice Burron ، کارشناس ارشد و نویسنده " Four Weeks to Fabulous "می گوبد: بیشتر پزشکان با تاکید بر فواید سلامتی ناشی از  ورزش برای تغییر نگرش مردم تلاش می کنند. اما مطالعات اخیر دانشگاه میسوری، که  در مجله آمریکایی بهداشت عمومی منتشر شده است، نشان داد که  صرف گفتن دلایل مفید بودن ورزش برای مردم، در آنها، ایجاد انگیزه نمی کند. مردم حتی"فکر" فعال تر بودن و کار کردن را هم نمی کنند، محققان پس از مطالعه داده های  بدست آمده از حدود 100.000 شرکت کننده، به این نتیجه رسیدند.
محققان دیگری هم  به این نتیجه رسیدند که کارشناسان بهداشتی باید به جای تمرکز روی اینکه بیماران چرا باید ورزش کنند باید بر چگونگی ورزش کردن تاکید کنند. آنها بر این باورند که بسیاری از مردم اگر می دانستند که چگونه متناسب با برنامه شلوغ خود بیشتر ورزش کنند و وزن خود را کاهش دهند، این کار را می کردند.

درونی سازی اهداف ورزشی در هر کس:


Burron می گوید: اگر مردم تصمیمات خود را درونی کنند، احتمال شروع و دنبال کردن برنامه ورزشی در آنها  افزایش می یابد. " بعنوان مثال" او می گوید: اگر یکی از دوستان نزدیک و یا اعضای خانواده آنها ، از بیماری قلبی، سکته، دیابت و سرطان رنج می برد، و  آنها تصمیم می گیرند  شیوه زندگی خود را به شیوه ای سالم تغییر دهند تا  به سرنوشت مشابه دچار نشوند،  تقریبا همیشه نتیجه ای مو فقیت آمیز دارد.

اینکه بخواهید برای کودکان خود یا دیگران در زندگی نقش یک الگو را بازی کنید ، یکی دیگر از انگیزه های خوب است.  "من می خواهم  به چهار فرزندم بیاموزم چگونه غذا خوب بخورند و در زندگی فعال بمانند."او می گوید: "همچنین به دلیل بودن در حرفه بدنسازی هر کس مرا از نزدیک نگاه می کند -  اینکه وزن من چقدر است و  چه می خورم وباید نمونه خوبی باشم و به همین دلیل ، مردم مرا باور کرده و راهنمایی های مرا دنبال می کنند "
راههای دیگری را که می توانید برای کاهش وزن و اجرای منظم ورزش ، در خود ایجاد انگیزه کنید، در زیر ذکر کرده ایم  :


1- اهدافی معین برای خود انتخاب کنید: فقط نگویید: "من می خواهم  وزن کم کنم " بهتر است بگویید: "من می خواهم  20 پوند در سال کم کنم " هدف شماعلاوه بر  زمان بندی خاص، باید  راهی که از آن طریق بتوانید پیشرفت خود را اندازه گیری کنید ، داشته باشد.


2- واقع بین باشید: هرگز انتظار نداشته باشید 20 پوند وزن را تنها در دو هفته و یا حتی سه هفته کم کنید. Burron می گوید: اهدافی معین کنید که  به نسبت تلاشی که صرف آنها می کنید واقع بینانه باشند. همچنین به در دسترس بودن منابع موجود برای رسیدن به اهداف خود مطمئن شوید. اگر دسترسی به استخر ندارید،  شنا کردن  را بعنوان نوع ورزش خود انتخاب نکنید ، و یا در شرایطی که چند ماه آینده ، هوا  سرد و یخبندان خواهد بود ، پیاده روی را انتخاب نکنید.


3- تهیه وسیله تذکر و  یادآوری: الصاق برچسب های یادداشت در جایی که آن ها را می بینید و یادآوری  فواید ورزش و دنبال کردن اهداف خود ، می تواند مفید باشد.


4- تمرین خود را زمانبندی کنید: برای انجام ورزش روی تقویم خود زمان  را مشخص کنید . مثل  زمانیکه وقت دکتر و یا  قرار کاری دارید. می توانید از گوشی خود برای تنظیم زنگ حرکت استفاده کنید.


5- یادداشت برداری: یک  یادداشت برداری  هفتگی از اهداف و نتایج خود داشته باشید. اینکه  چه کاری را در چه مدت انجام دادید؟. وقتی  به اعداد نگاه کنید و پیشرفت خود را ببینید، حتما به ادامه راه تشویق می شوید.


6- موانع را در نظر بگیرید: در مورد موانع و مشکلات سر راه خود در رفتن برای پیاده روی سریع یا دست کم سه بار در هفته دوچرخه سواری کردن،  فکر کنید. سپس با یک برنامه ریزی برای غلبه بر این موانع آماده شوید، "Burron می گوید: مثلاً  اگر فرزندان کوچکی دارید که نمی توانید آنها را در منزل بگذارید و کسی را هم ندارید که از آنها مراقبت کند یک کالسکه بچه خوب بخرید  و یا دوچرخه سواری کنید. به این ترتیب آنها  هم می توانند همراه شما بیایند. آیا چیزی از شما کم می شود؟ یا یک باشگاه بدن سازی  با امکان مراقبت از کودکان  پیدا کنید و یا در منزل ورزش های روزانه خانگی انتخاب کنید که می توانید  زمانی که بچه ها در حال خوابیدن  و یا در مدرسه اند،  آن ورژش ها را انجام دهید.


7- یک همراه و هم پا ، پیدا کنید: "Burron می گوید : اگر  وسوسه می شوید که عاقبت خود را از شر ورزش خلاص کنید، پیدا کردن یک همراه که می تواند باعث شود شما مسئولیت پذیر باقی  بمانید ممکن است فکر خوبی باشد.


8- با یک مربی صحبت کنید: این که یک  برنامه ورزشی  رایج ، همان فعالیت مورد علاقه شما باشد، مهم است . علاقه بیشتر به این برنامه ها ، به شما انگیزه بیشتری برای انجام آنها خواهد داد . به هر حال ممکن است برای درست  انجام دادن  ورزشی که انتخاب کرده اید و تنظیم یک برنامه ورزشی که بتوانید با آن به راحتی کنار بیایید ، به یک مربی خصوصی ، نیاز داشته باشید.
Burron می گوید : " ایجاد تغییر در روش زندگی ، مانند بازسازی یک خانه است. اگر نقشه ای داشته باشید، بهتر پیش می رود." حتی یک افزایش جزئی در میزان فعالیت های بدنی، برای سلامت عمومی شما ، مفید است.

منبع: مجله پزشکی مادر

       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha