معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از تعداد ۱۴۲ مدرسه تخریبی، ۱۰۱ مدرسه قبل از سال ۵۷ احداث شده‌اند و ۴۰ مدرسه نیز بین سال‌های ۵۸ تا ۶۸ ساخته شده‌اند؛ در بخش مقاوم‌سازی نیز از ۲۳۲ مدرسه، زمان ساخت ۹۶ مدرسه قبل از تصویب آیین‌نامه ۲۸۰۰ بوده است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر ضرورت اختصاص اعتبار برای باز سازی مدارس آسیب دیده از زلزله، گفت: بنا بر تصمیم مسئولان آموزش و پرورش، تا زمانی که این مدارس تخریب و بازسازی زیربنایی شود دانش‌آموزان در مدارس مناسب جابه‌جا خواهند شد.

محمود نگهبان سلامی در گفت‌وگو با خانه ملت، با تاکید بر نوسازی مدارس زلزله زده آذربایجان شرقی، تصریح کرد: ارزیابی کامل وضعیت مدارس زلزله‌زده تا ۱۰ روز دیگر اعلام می‌شود؛ اما قطعا مدارسی که در طرح مقاوم‌سازی و بازسازی قرار داشتند هیچ آسیبی ندیده‌اند.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق گزارش‌ها، در حال حاضر تعداد زیادی از مدارس زلزله‌زده به عنوان محل اسکان مردم مورد استفاده قرار گرفته که نشان از مستحکم بودن این مدارس دارد.

وی با مد نظر قرار دادن میزان تخریب مدارس زلزله زده افزود: پیش‌تر در ارزیابی‌های کارشناسی ،۲۴۳ مدرسه در این مناطق به عنوان مدارس تخریبی شناسایی شده بود که از این تعداد ، ۲۳۹ واحد قبل از سال ۵۷ ساخته شده‌اند با این حال به شمار کمی از همین مراکز آموزشی، آسیب وارد شده است.

این نماینده مجلس نهم بیان کرد: گروه اعزامی در حال آماده کردن گزارشی از مناطق زلزله زده و ارزیابی‌های فنی و مهندسی مدارس آسیب دیده هستند.

نگهبان سلامی با اشاره به خسارت وارده به برخی از ساختمان‌های دولتی در مناطق زلزله زده ، آثار این واقعه را تلخ و تاسف بار و در عین حال زمینه ساز ارتقای ساخت و ساز مراکز آموزشی و استفاده از تجربیات ارزنده سازمان نوسازی در دیگر دستگاه‌های اجرایی دانست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر ضرورت اختصاص اعتبار برای بازسازی مدارس آسیب دیده از زلزله، گفت: بنا بر تصمیم مسئولان آموزش و پرورش، تا زمانی که این مدارس تخریب و بازسازی زیربنایی شود؛ دانش آموزان در مدارس مناسب جا به جا خواهند شد.

محمدحسین ترابی‌زاده معاون سازمان نوسازی مدارس کشور به اعلام جزئیات مدارس زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی پرداخت و گفت: علی‌رغم تخریبی بودن ۲۴۳ مدرسه، اما تعداد قابل‌توجهی از این مدارس استحکام اولیه را دارا هستند.

وی افزود: از تعداد ۱۴۲ مدرسه تخریبی، ۱۰۱ مدرسه قبل از سال ۵۷ احداث شده‌اند و ۴۰ مدرسه نیز بین سال‌های ۵۸ تا ۶۸ ساخته شده‌اند؛ در بخش مقاوم‌سازی نیز از ۲۳۲ مدرسه، زمان ساخت ۹۶ مدرسه قبل از تصویب آیین‌نامه ۲۸۰۰ بوده است.

ترابی‌زاده به وضعیت مدارس شهرستان ورزقان اشاره کرد و ادامه داد: در این شهرستان ۴۱ مدرسه تخریبی وجود دارد که ۳۸ مدرسه قبل از تصویب آیین‌نامه ۲۸۰۰ احداث شده است، ضمن اینکه ۱۰۱ مدرسه نیز مشمول مقاوم‌سازی قرار دارند که ۳۹ مدرسه قبل از آیین‌نامه ۲۸۰۰ ساخته شده‌اند و ۴۶ مدرسه هم مستحکم هستند.

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: در مجموع در این سه شهرستان، ۲۴۳ مدرسه در ارزیابی‌ها فاقد استحکام بوده‌اند که ۲۳۹ مدرسه مربوط به قبل از تصویب آیین‌نامه ۲۸۰۰ بوده‌اند و از ۶۱۰ مدرسه مشمول مقاوم‌سازی نیز ۱۶۹ مدرسه قبل از آیین‌نامه ۲۸۰۰ احداث شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha