خطر بروز سرطان پوست در كودكانی كه در معرض نور شدید خورشید قرار می گیرند، بسیار بالاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان، به گفته متخصصان پوست در آلمان اشعه های ماوراء بنفش موجود در نور خورشید به پوست آسیب می‌رساند تا حدی كه می‌تواند عامل سرطان پوست نیز باشد و این خطر بخصوص در كودكانی كه در معرض نور شدید خورشید قرار می گیرند، بسیار بالاست.
بنابراین گزارش، در صورتی كه فرد مدت طولانی زیر نور خورشید قرار گیرد، اشعه های ماوراء بنفش نور خورشید به سرعت به ماده ژنتیكی سلول های پوست او آسیب می رساند.
بر اساس این گزارش، متخصصان تاكید كردند تا زمانی كه این آسیب دیدگی ها كم باشد، بدن می تواند آنها را بازسازی كند، اما در صورتی كه این آسیب دیدگی ها شدید باشد دیگر بدن قادر به برطرف كردن آنها نیست.
این گزارش حاكیست، پوست كودكان به طور قابل ملاحظه ای حساس تر از پوست بزرگسالان است و از سن 12 سالگی به بعد پوست كودكان قابل مقایسه با پوست بزرگسالان می شود اما پیش از این سن پوست آنها به راحتی اسیب می بیند و علاوه بر این كودكان مدت زمان زیادی را در محیط باز بیرون از خانه بسر می برند.
 بر اساس تحقیقات صورت گرفته هر انسان تا سن 18 سالگی 80 درصد از كل میزان اشعه ماوراء بنفش در كل زندگی خود را دریافت می كند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha