رییس بیمارستان امیراعلم، 90 درصد بیمارستان‌های دولتی کشور را قدیمی و فرسوده توصیف کرد و گفت: نوسازی این مراکز نیازمند به اختصاص بودجه کلان دارد که متاسفانه امسال نیز همانند سال‌های گذشته با گذشت چند ماه از سال هنوز بودجه‌ای از سوی وزارتخانه به این مراکز داده نشده است.

سلامت نیوز: رییس بیمارستان امیراعلم، 90 درصد بیمارستان‌های دولتی کشور را قدیمی و فرسوده توصیف کرد و گفت: نوسازی این مراکز نیازمند به اختصاص بودجه کلان دارد که متاسفانه امسال نیز همانند سال‌های گذشته با گذشت چند ماه از سال هنوز بودجه‌ای از سوی وزارتخانه به این مراکز داده نشده است.

دکتر جلال رضایی در گفت وگو با ایسنا، افزود: وضعیت اقدامات تشخیصی و درمانی برای بیماران در بیمارستان‌های دولتی به دلیل اینکه اساتید و اعضای هیات علمی این مراکز باید از هزاران فیلتر اخلاقی، علمی و عملکردی عبور کنند به مراتب بهتر و با کیفیت‌تر از بیمارستان‌های خصوصی است و این مراکز در ارائه خدمات درمانی به بیمار فقط به سود خود فکر می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیمارستان‌های دولتی در بحث هتلینگ (بستری) بیماران به مراتب در وضعیت نامطلوبی قرار دارند، تصریح کرد: بیمارستان‌های خصوصی در هتلینگ بیمارستانی نظیر امکانات بستری، فضای فیزیکی، کادر پرستاری، زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری و نوسازی ساختمان‌های بیمارستان نسبت به مراکز دولتی در حد بسیار مطلوبی قرار دارد و شاید این تنها مزیت این مراکز نسبت به بیمارستان‌های دولتی است.

دکتر رضایی همچنین مرکز قلب تهران را تنها بیمارستان نوساز از بین 26 بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی تهران دانست و اظهار کرد: بیش از 90 درصد بیمارستان‌های دولتی کشور قدیمی و فرسوده هستند که نیازمند بازسازی دوباره هستند به طوری که بیمارستان امیراعلم بعد از بیمارستان سینا قدیمی‌ترین و کهنه‌ترین بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

رییس بیمارستان امیر اعلم ادامه داد: اگرچه قدمت بیمارستان سابقه تاریخی آن مرکز را در کشور بیان می‌کند اما بیمارستان امیراعلم به قدری به لحاظ فضای فیزیکی فرسوده و کهنه است که با کمتر حادثه‌ای امکان ریزش ساختمان‌های آن وجود دارد.

دکتر رضایی در پایان از اختصاص بودجه هفت و نیم میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی تهران جهت نوسازی این بیمارستان خبر داد و گفت: اگرچه نوسازی بیمارستان‌ها نیازمند بودجه‌های کلان کشوری است اما با اختصاص این بودجه دانشگاه می‌توانیم تا 15 ماه دیگر ساختمان‌های نیمه کاره این بیمارستان را تکمیل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha