معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری ایران، حرفه پرستاری را ریسک پذیرترین شغل در تمام دنیا دانست.

کمتر از 10 درصد پرستاران کشور تحت پوشش بیمه مسئولیت هستند

محمد شریفی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، به حجم کار پرستاران و اضافه کاری های اجباری این قشر از جامعه پزشکی که منجر به افزایش خطاهای آنان می شود، اشاره کرد و گفت: با توجه به ریسک شغلی در حرفه پزشکی و خطراتی که از ناحیه خطاهای غیر عمدی وجود دارد، پرستاران باید از هر لحاظ آسوده خاطر و فارغ بال از دغدغه های شغلی خود باشند.

وی، بیمه مسئولیت را بهترین راهکار برای رهایی پرستاران از استرس شغلی عنوان کرد و افزود: متاسفانه بعد از گذشت حدود 7 سال از اجرای طرح بیمه مسئولیت پرستاران، هنوز تعداد زیادی از پرستاران نسبت به این امر اقدام نکرده اند.

معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری ایران، تعداد پرستارانی را که از ابتدای این طرح تا کنون تحت پوشش بیمه مسئولیت قرار گرفته اند، حدود 10 هزار نفر اعلام کرد.

به گفته وی، آمار دقیق از تعداد پرستاران در کشور وجود ندارد اما پیش بینی می شود بیش از 120 هزار نفر در حرفه پرستاری مشغول به کار باشند.

شریفی مقدم با اشاره به حوادث ناخواسته ای که در مراکز درمانی اتفاق می افتد، تصریح کرد: پرستاران همواره در این قبیل وقایع و اتفاقات حاضر هستند و لذا، بیمه مسئولیت می تواند بهترین راهکار برای مواجهه با خسارات ناشی از وقوع چنین حوادثی باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha