شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 54840
سلامت نیوز : در یك مطالعه آماری معلوم شد تقریبا نیمی از مبتلایان به بیماری دیابت نوع دوم از دردهای شدید و مزمن رنج می‌برند و حدود یك چهارم آنها به ناراحتی‌های عصبی، خستگی مزمن، افسردگی، اختلالات خواب و ناتوانی‌های جسمی و احساسی مبتلا هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این مطالعه كه با همكاری متخصصان مركز پزشكی سانفرانسیسكو، دانشگاه كالیفرنیا و بخش مطالعاتی كیسر پرمننت و بر روی بیش از 13 هزار فرد بالغ انجام گرفته، همچنین معلوم شد كه بیماران دیابتی به میزان قابل توجهی با مشكلاتی چون تنگی نفس، حالت تهوع و یبوست دست به گریبان هستند. پزشكان می‌گویند این علائم با افزایش سن در بیماران دیابتی تشدید می‌شود.دكتر بكا سودور استادیار پزشكی در دانشگاه كالیفرنیا تشریح كرد: افراد بزرگسال مبتلا به دیابت نوع دوم به میزان فوق‌العاده‌ای با علائم بیمارگونه بدون درد یا همراه با درد در سطح مبتلایان به سرطان، مواجه می‌شوند.

سودور تاكید كرد با توجه به این یافته‌ها، بیماران دیابتی نیز به مراقبت‌های درمانی و تسكین‌دهنده خاص نیازمند هستند تا علاوه بر افزایش طول عمر، كیفیت زندگی‌شان نیز بهبود پیدا كند.شرح این مطالعه آماری در مجله طب داخلی عمومی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha