سلامت نیوز :  بر اساس نتایج تحقیقی که به تازگی در 16 کشور جهان با 3 میلیارد نفر جمعیت انجام شده 48.6 درصد مردان و 11.3 زنان در آنها به ویژه در اقتصادهای فقیرتر از دخانیات استفاده می‌کنند. در این کشورها سن استفاده از دخانیات برای دختران پایین تر آمده و تقریباً برابر پسران شده است.

این تحقیق بر روی افراد بالای 15 سال در کشورهای بنگلادش، برزیل، چین، مصر، هند، مکزیک، فیلیپین، تایلند، ترکیه، اوکراین، اوروگوئه، ویتنام، بریتانیا، لهستان، روسیه و آمریکا بین سالهای 2008 تا 2010 انجام شده است.این تحقیق علاوه بر تدخین به بررسی میزان جویدن و استنشاق دخانیات نیز پرداخته است. جویدن به ویژه در هند محبوب است که 205 میلیون نفر این عادت را دارا هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس ؛ در صدر این جدول روسیه قرار داشت که 39.1 درصد کل جمعیت بالای 15 سال این کشور از دخانیات استفاده می کردند. پس از روسیه ترکیه (31.2درصد)، لهستان (30.3درصد)، فیلیپین (28.2درصد) و چین (28.1درصد) قرار داشته اند.میزان مصرف دخانیات در بریتانیا 21.7 و در آمریکا 19.9 درصد بوده است.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه بوفالو نیویورک سیاستها برای محدود کردن استفاده از دخانیات نادر بوده و در بسیاری کشورها با معایبی روبروست.در کشورهای کم درآمد در ازای هر 9100 دلاری که در ازای مالیات دخانیات دریافت می‌شود تنها 1 دلار هزینه کنترل مصرف آن می شود.

در حال حاضر میزان مرگ و میر ناشی از دخانیات بیشترین میزان در کشورهای ثروتمند است که در آنها 18 درصد مرگ ها به استفاده از دخانیات نسبت داده شده. این میزان در کشورهای متوسط 11 و در کشورهای کم درآمد 4 درصد است.در سالهای اخیر میزان استفاده از دخانیات در کشورهای ثروتمند کاهش و در کشورهای فقیر به شدت افزایش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha