شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۱

دائما خشمگین بودن مثل به دل ریختن عصبانیت ، سلامتی ما را در معرض خطر قرار می دهد؛ تاثیرات منفی خشم محدود به بدن وجسم نیست بلکه به روح و روان نیز آسیب می گذارد.

خشمگین نشوید
سلامت نیوز : دکتر سید محمد حسین اجاقی کارشناس مسئول بهداشت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی درمانی فسا گفت: دائما خشمگین بودن مثل به دل ریختن عصبانیت ، سلامتی ما را در معرض خطر قرار می دهد.
 
وی افزود : افزایش ضربان قلب ،فشارخون و افزایش فعالیت غدد درون ریز عواملی هستند که در دراز مدت تاثیرات منفی عدیده ای بردستگاه های مختلف بدن ازقبیل قلب وعروق ، ایمنی و هاضمه برجای می گذارند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ به گفته وی تاثیرات منفی خشم  محدود به بدن و جسم نیست بلکه روح و روان ما هم آسیب می بیند.دکتر اجاقی بیان کرد: بعداز این که فرد خشمگین شد دچار ناراحتی می شود . ناراحتی ازاین که چراعصبانی شده است و بدین ترتیب خشم بتدریج احساس رضایت فرد را از زندگی تضعیف می کند.دکتر اجاقی در بیان ویژگی های افراد ماهر در کنترل خشم گفت: این افراد به گونه ای عمل نمی کنند که به خود یا فرد و افراد دیگر آسیبی وارد کنند. افراد ماهردر کنترل خشم به حق و حقوق خود، آگاهی داشته و سعی می کنند تا حد ممکن مانع از ضایع شدن حقشان شوند و مراقب هستند که خشم به پرخاشگری مبدل نشود.
 
 این کارشناس مسئول در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: افراد ماهر در کنترل خشم به تهدید و زور متوسل نمی شوند و بدون متهم کردن فرد مقابل ، مسئولیت احساسات خود را می پذیرند و به جای قضاوت درباره شخصیت فرد مقابل درمورد موقعیت خشم برانگیز صحبت می کنند.وی افزود: آنها سعی می کنند که  احساس خشم به درازا نکشد ومی توانند با فرد مقابل، بدون این که کنترل خود را از دست بدهند، صحبت کنند وسعی می کنند حرف هایی بزنند که بعد از عصبانیت از گفتن آنها پشیمان نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha