مردم پس از ماه مبارك رمضان مصرف روزانه دو وعده غذایی را داشته باشند و از پرخوری پرهیز كنند.

بعد از ماه رمضان، چه الگوی تغذیه‌ای داشته باشیم؟

سلامت نیوز : كارشناس اداره قلب وعروق وزارت بهداشت با تاكید بر اثرات روزه‌داری بر سلامت بدن و كاهش بیماری‌های غیر واگیر، توصیه كرد كه مردم پس از ماه مبارك رمضان مصرف روزانه دو وعده غذایی را داشته باشند و از پرخوری پرهیز كنند.

دكتر ابوالقاسم رضوانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اثرات روزه‌داری بر سلامتی بدن، عنوان كرد: از بعد علمی نیز نشان داده شده كه عموما مراكز درمانی و اورژانس‌ها در ماه رمضان با كاهش بار مراجعه بیماران روبرو هستند. یكی از علت‌های این موضوع قطعا تنظیم میزان مواد غذایی در بدن است.

وی افزود: مطالعات انجام شده در برخی از كشورها نیز ثابت كرده است در نظرگرفتن دو وعده غذایی در روز، بهترین برنامه برای مصرف مواد غذایی در بدن است. بنابراین بهتر است پس از ماه رمضان نیز مصرف دو وعده غذایی در روز دنبال شود.

رضوانی با اشاره به شیوع بیماری‌های غیرواگیر در دنیا افزود: با توجه به پدیده كم‌تحركی، عادات بد تغذیه‌ای، مصرف فست فودها و تنقلاتی مانند چیپس و پفك، بیماری‌های غیرواگیر در حال حاضر بیشترین بار بیماری‌ها در دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. ماه رمضان فرصت مناسبی بود تا میزان سرعت متابولیسم مواد غذایی در بدن كاهش یابد.

وی افزود: لازم است پس از ماه مبارك رمضان نیز چنین رویه‌ای شامل تغذیه صحیح، مصرف مواد غذایی به میزان مناسب و همچنین افزایش فعالیت بدنی را داشته باشیم تا به این ترتیب سلامتی و شادابی جامعه حفظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha