عوامل متعددی در ایجاد این احساس موثر است از جمله عدم امید به آینده و امنیت شغلی، استرس و حوادث‌ زندگی، محیط خانوادگی، الگوهای فکری افراد و ... است.

الگوی فکری افراد از عوامل موثر در افسردگی زود هنگام در جوانان
سلامت نیوز : قرایی مقدم کارشناس مسایل اجتماعی در گفت‌و‌گو با برنا در ارتباط با دلایل متفاوت افسردگی همراه با یاس و ناامیدی و دل‌مردگی زودهنگام در جوانان، اظهار داشت: نگرانی از آینده سبب یاس و ناامیدی در جوانان می‌شود و احساس ناامنی اجتماعی و روانی به‌وجود می‌آورد. به همین دلیل ممکن است فرد دچار افسردگی زودهنگام شود.

وی در ادامه گفت: عوامل متعددی در ایجاد این احساس موثر است از جمله عدم امید به آینده و امنیت شغلی، استرس و حوادث‌ زندگی، محیط خانوادگی، الگوهای فکری افراد و ... است.این کارشناس خاطرنشان کرد: در دوره جوانی به‌علت فشارهای فردی و اجتماعی موثر افسردگی شدیدتر است.

وجود ابهامات در ارتباط با ازدواج در ذهن جوانان و ترسیم نکردن آینده‌ای مناسب از دیگر دلایل افسردگی در جوانان است. قرایی مقدم پیامدهای افسردگی زودهنگام در جوانان را افزایش جرم و جنایت در جامعه، عدم کارآیی افراد، ناراحتی‌های روحی و روانی دانست. این کارشناس از جمله راهکارهای مقابله با افسردگی را این طور بیان کرد: ایجاد شادی معقول و منطقی میان افراد، فراهم کردن امکانات لازم از جمله مسکن برای جوانان، اشتغال‌زایی مانع از افسردگی و نابهنجاری‌های اجتماعی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha