بدن در طول ماه رمضان سوخت وساز خود را بسته به شرایط كاهش می دهد بنابراین نباید بعد از ماه رمضان غذای فراوانی مصرف كرد زیرا افزایش وزن ناگهانی را به دنبال دارد.

افزایش حجم غذا پس از ماه رمضان منجر به اضافه وزن ناگهانی می شود
سلامت نیوز :دكتر' زهرا اباصلتی ' در مورد لزوم رعایت اصول تغذیه مناسب پس از ماه مبارك رمضان افزود : رعایت اصول تغذیه پس از ماه مبارك رمضان به منظور پیشگیری از مشكلات گوارشی ضروری است. از این رو نباید پس از یك ماه روزه داری غذاهای چرب و درحجم بالا و پر ادویه استفاده كرد زیرا به دستگاه گوارش صدمه می زند بهتر است صبحانه در حد مناسب و در وعده ناهار وشام غذاهای كم چرب و سبك و حاضری مانند ماست و خیار ، نان و پنیر و هندوانه استفاده كرد.

وی خاطر نشان كرد: برخی از افراد در ماه رمضان موفق به كاهش وزن شده اند كه بیشتر به علت از دست دادن آب بدن است و اگر این وضعیت ادامه یابد باعث كاهش قوای جسمی و فكری آن ها می شود، بنابراین باید پس از ماه رمضان به تامین آب بدن و جبران آب ازدست رفته تاكید شود و روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ كارشناس مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مشهد افزود: برخی افراد در طول ماه رمضان با كاهش كالری دریافتی موفق به كاهش وزن شده اند این افراد باید سعی كنند وزن خود را ثابت نگه دارند و در این زمینه از ورزش و تحرك بدنی نیز غافل نشوند.

اباصلتی خاطر نشان كرد: دریافت زیاد شیرینی و غذاهای چرب در ماه رمضان منجر به كاهش دریافت سبزی ، میوه و لبنیات و درنتیجه كاهش دریافت ویتامین ها و املاح معدنی شده از این رو بهتر است برنامه ریزی در جهت دریافت مناسب سبزی ها و میوه ها و همچنین لبنیات انجام شود.

وی خوردن غذا در راس ساعت معین، خوردن غذا در دو وعده اصلی صبح و شام و استفاده از میان وعده در وعده ناهار به جای خوردن غذاهای سنگین و چرب در وعده ناهار ، استفاده از غذاهای سنتی و سالم در سفره خانوارو كاهش مصرف غذاهای آماده و فست فودها را برای افرادی كه می خواهند لاغرشوند ، توصیه كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha