غذا خوردن كودكان در ساعات معین اشتهای آنان را تحریك و خوردن غذای های تكراری خانواده ها اشتهای كودك را كاهش می دهد.

غذا خوردن كودكان در ساعات معین اشتهای آنان را تحریك می كند

سلامت نیوز : 'شهزاد محمدیان' روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بی تحركی، كم خوابی، خستگی و بیماری، كودك را بی اشتها می كند و لازم است والدین پس از استراحت به كودكان خود غذا بدهند.

وی با اشاره به اینكه تغذیه دوران كودكی از اهمیت خاصی برخوردار است،اظهار داشت: هنگام تغدیه كودكان باید وقت كافی برای غذا دادن در نظر گرفت و در غذا دادن به كودكان نبایستی عجله كرد .به گفته وی اگر غذای مورد علاقه كودك، پشت سرهم به او داده شود، كودك از خوردن آن، خودداری خواهد كرد.

محمدیان اضافه كرد : رنگ و شكل مواد غذایی، در اشتهای كودك وعلاقه او به غذا اثر می گذارد. خوردن غذاهایی به رنگ سبز، زرد و نارنجی برای او جالب است.وی توصیه كرد : خانواده ها كودكان را با غذاهای جدید آشنا كنند و بزرگترها ابتدا غذاهای جدیدی بخورند تا الگویی برای كودك باشد هنگام غذا خوردن، با كودك بازی نكنند و حواس او را با تماشای تلویزیون پرت نكنند.

كارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت : كودكان برای غذا خوردن شرایطی را در نظر می گیرند و ضروری است خانواده ها آن را بپذیرید و فراموش نكنند آنچه از نظرما نامعقول است شاید برای كودكتان – در آن شرایط – كاملا پذیرفتنی باشد و قبول آن باعث بهبود وضعیت روحی كودك می شود.وی یادآور شد:برخی كودكان با نخوردن غذا جلب توجه می كنند و این شرایط معمولا در خانواده های تك فرزندی دیده می شود كه با تمام وجود در مركز توجه والدین و اطرافیان قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha