دبیرخانه ای به منظور استفاده حداکثری از توان داخلی برای تأمین نیازهای تکنولوژی، تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز دستگاههای اجرایی توسط محققان داخلی ایجاد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، تبصره 2 ماده 2 قانون استفاده از توان حداکثر داخلی به منظور ایجاد فرصت کافی برای محققین داخلی جهت تأمین نیازهای تکنولوژی و تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز دستگاه ها اجرایی به تصویب رسیده و برای این موضوع دبیرخانه ای در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی راه اندازی شد.

بر اساس این قانون تمامی شرکت ها و دستگاه ها باید لیست مواد اولیه و وسایل مورد نیاز خود را 6 ماه قبل از آغاز مناقصه در اختیار دبیرخانه قرار دهند.

سازمان پژوهش ها نیز ظرف یک ماه با جمع آوری اطلاعات از محققین به ارزیابی توان داخلی در مورد فناوری های مورد نیاز می پردازد و توانایی مورد نظر را تشخیص می دهد.

در صورت عدم اعلام نیاز دستگاه ها به سازمان پژوهش های علمی و صنعتی، بانک مرکزی درخواست آنها را برای خرید فناوری مورد نیاز پاسخ نخواهد داد. بدین ترتیب درخواست به سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ارجاع داده می شود.

وزارت علوم همچنین باید بر خرید دانش فنی نیز نظارت کند و این خرید باید از طریق دبیرخانه موجود در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی صورت بگیرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha