دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 54912
سلامت نیوز : مسئولان شهر دالاس درپی مرگ 10 نفر بر اثر ویروس بیماری "نیل غربی" در این شهر حالت فوق العاده اعلام کردند.

مایک رولینگز شهردار شهر دالاس در پی شیوع ویروس بیماری نیل غربی که باعث مرگ 10 نفر و ابتلای 220 نفر دیگر به این بیماری شده است، حالت فوق العاده اعلام کرد.رولینگر با اقداماتی برای سم پاشی هوایی به منظور متوقف کردن شیوع این ویروس موافقت کرد و گفت: نمی‌خواهم این موضوع را سیاسی کنم و مسئولیت کامل آن را برعهده می‌گیرم.این درحالی است که مسئولان ایالت تگزاس مجموع مرگ و میر بر اثر ویروس نیل غربی را 16 نفر اعلام کرده‌اند و شمار مبتلایان به این ویروس نیز به 400 نفر رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ مایک روب محقق دانشکده کشاورزی دانشگاه مریلند آمریکا علت شیوع سریع این ویروس را آمیختگی چند عامل با هم شامل پرندگان حامل ویروس، شمار زیاد حشرات، درجه حرارت بالا و رطوبت زیاد به همراه سرعت تاثیرپذیری ساکنان عنوان کرد و وضعیت در تگزاس را نگران کننده خواند.موارد تایید شده ابتلا به ویروس نیل غربی در سراسر آمریکا به 700 رسیده است که 25 درصد از آنها در ایالت دالاس ثبت شده است.

ویروس نیل غربی برای نخستین بار در سال 1973 در اوگاندا کشف شد. پرندگان حامل این ویروس هستند و ویروس از طریق نیش حشرات به انسان انتقال می‌یابد.ویروس نیل غربی می‌تواند سبب بروز یک بیماری کشنده عصبی در انسان‌‌ها شود و این ویروس معمولا در آفریقا، اروپا، خاورمیانه، آمریکای شمالی و غرب آسیا یافت می‌شود.

عفونت حاصل از ویروس نیل غربی در 80 درصد موارد بدون علائم است اما می‌تواند در 20 درصد دیگر موجب بروز تب نیل غربی یا بیماری شدید نیل غربی شود. علائم این بیماری شامل تب، سردرد، خستگی، بدن درد و استفراغ است که گاهی اوقات نیز با خارش پوستی و تورم غدد لنفاوی همراه می‌شود.

همچنین علائم شدید این بیماری که مننژیت یا آنسفالیت نیل غربی نیز نامیده می‌شود شامل سردرد، تب بالا، گرفتگی گردن، منگی، سردرگمی، کما، لرزش، ضعف عضلانی و فلج است.نوع شدید این بیماری ممکن است در افراد در هر گروه سنی بروز کند اما افراد بالای 50 سال و کسانی که سیستم ایمنی بدن آنها تضعیف شده بیشتر در معرض ابتلا به نوع حاد آن هستند.درمان این بیماران شامل بستری شدن در بیمارستان، تزریق مایعات داخل وریدی، حمایت‌های تنفسی و پیشگیری از بروز عفونت ثانویه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha