نوعی ماده شیمیایی پرمصرف در تولید بطری‌های پلاستیكی مانند بطری‌های آب و شیشه‌های شیر نوزادان اگر به مقدار زیاد در بدن وارد شود، خطر ابتلا به مشكلات و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

مواد شیمیایی موجود در بطری‌های پلاستیكی برای قلب مضر است
سلامت نیوز : نتایج یك مطالعه جدید نشان داده است كه نوعی ماده شیمیایی پرمصرف در تولید بطری‌های پلاستیكی مانند بطری‌های آب و شیشه‌های شیر نوزادان اگر به مقدار زیاد در بدن وارد شود، خطر ابتلا به مشكلات و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا؛ این ماده شیمیایی موسوم به بیسفنول – A و با نام اختصاری BPA می‌تواند موجب تنگی عروق سرخرگی و در نهایت موجب بروز بیماری قلبی شود.بر اساس این مطالعه افزایش سطح BPA در ادرار می‌تواند نشانه هشداردهنده‌ای از ایجاد مشكلات عروقی باشد.

دكتر دیوید ملزر، استاد همه‌گیرشناسی و سلامت عمومی در كالج پزشكی و دندانپزشكی پنینسولا دانشگاه اكسستر در این باره خاطرنشان ساخت: مطالعات اخیر ما تاییدی برای یافته‌های قبلی است مبنی بر اینكه BPA می‌تواند یك فاكتور خطرزای شناخته شده دیگر در افزایش احتمال بروز بیماری قلبی باشد.جزئیات این آزمایش در مجله كتابخانه عمومی "ساینس وان" منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha