دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 54923

محققان می گویند ورزش یوگا افسردگی را در زنان باردار کاهش می دهد.

سلامت نیوز : به رغم اینکه بسیاری از زنان در دوره بارداری تغییر و تحولات هورمونی را در بدن خود تجربه می کنند ، اما این تغییرات در برخی زنان باردار شدیدتر است و از هر پنج زن باردار یک نفر دچار افسردگی شدید می شود.
 
نتایج تحقیقات نشان داده است که ورزش یوگا برای زنانی که دچار افسردگی شدید می شوند موثر است.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ محققان زنانی را که در هفته دوازدهم تا بیست و ششم بارداری خود در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار داشتند و طی یک دوره ده هفته ای در جلسات ورزش یوگا شرکت کرده بودند مورد بررسی قرار دادند و وضعیت مادر و نیز چگونگی رشد جنین را ارزیابی کردند.
 
در پایان این بررسی محققان متوجه شدند که نشانه های افسردگی در این مادران به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.این در حالی است که یک استاد روانشناسی دانشگاه میشیگان می گوید ممکن است ورزش یوگا به کاهش استرس در زنان باردار کمک کند اما هنوز اطلاعات کاملی از چگونگی موثر بودن این شیوه در دسترس نیست.
 
بر اساس این گزارش، اضطراب و افسردگی از مواردی هستند که زنان در دوره بارداری با آنها مواجه می شوند. برخی زنان در این دوره زودرنج می شوند و به علت تغییرات هورمونی ، عوامل ژنتیکی و اجتماعی احساس ناامیدی و ناتوانی در مقابله با استرس می کنند.زایمان زودهنگام و کمبود وزن نوزاد از مواردی است که در صورت جدی نگرفتن این نشانه ها ممکن است بروز کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha