در صورتی که مصرف بی رویه داروهایی همچون آنتی بیوتیک کنترل نشود، در آینده نزدیک عفونت ها و بیماری های عفونی جزئی نیز می توانند موجب مرگ افراد مبتلا شوند.

عفونت های جزئی موجب مرگ می شود
سلامت نیوز : حسین هدیه لو، فوق تخصص بیماریهای عفونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: کشف آنتی بیوتیک ها تاکنون جان بسیاری از افراد را نجات داده است و کمک بسیار زیادی به حوزه پزشکی و درمان بیماری ها کرده است.

وی گفت: متاسفانه مصرف غیر منطقی آنتی بیوتیک ها در سالهای اخیر، بسیاری از امیدهای علم پزشکی را در خصوص درمان بیماری های عفونی به یاس تبدیل کرده است.هدیه لو افزود: کاهش تاثیر دارو، افزایش طول مدت بیماری، ایجاد اشکال جدید میکروارگانیسم و افزایش سرسام آور هزینه های بهداشتی و درمانی از جمله پیامدهای مصرف بی رویه و سرانه آنتی بیوتیک ها بوده است.

وی تاکید کرد: در صورتی که مصرف بی رویه داروهایی همچون آنتی بیوتیک کنترل نشود، در آینده نزدیک عفونت ها و بیماریهای عفونی جزئی نیز می توانند موجب مرگ و میر افراد مبتلا شوند.هدیه لو یادآور شد: این موضوع نگرانی های زیادی را به وجود آورده است و هشدار بسیار بزرگی در خصوص کنترل بیماریهای عفونی محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha