در صورت تجویز بیش از حد دارو، آزمایش، MRI یا سی‌تی‌اسکن برای بیمار توسط پزشک خانواده، پزشک مربوطه از سیستم پزشک خانواده و نظام ارجاع حذف می‌شود.

تجویز بیش از حد دارو و آزمایش باعث حذف پزشک خانواده می‌شود

سلامت نیوز : مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت:  اگر 6 هزار میلیارد تومان یارانه ها به حوزه سلامت ارائه شود آن مبالغی که مردم از جیبشان پرداخت می‌کنند که اکنون 54.5 درصد است مطابق قاننو برنامه توسعه به زیر ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

وحید دستجردی در توضیح این مسئله که آیا با پرداخت این هزینه‌ها در منطقه‌ای از کشور پرداخت هزینه‌های درمان رایگان خواهد شد، اظهار داشت: ببینید ما وقتی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع داشته باشیم و در این برنامه کاملاً بازخوردهای برنامه بر اساس پرونده الکترونیک سلامت اعلام شود و نظارت جدی و دیده‌بانی وزارت بهداشت نیز بر این برنامه باشد، می توانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

وی گفت: در نهایت اگر این برنامه به طور کامل در سراسر کشور مانند سیستم‌های بیمه‌ای که در دنیا وجود دارد مانند کشورهایی از جمله انگلستان و کانادا فراهم شود به این ترتیب هزینه‌‌های پرداختی درمانی از جیب مردم به صفر می‌رسد البته اگر در قالب برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع حرکت کند.

وزیر بهداشت در توضیح اینکه آیا با اجرای برنامه پزشک خانواده و رایگان شدن هزینه‌های درمانی با خطر مصرف بی رویه دارو مواجه نخواهیم شد، ادامه داد: خیر، این طور نخواهد شد زیرا در این برنامه نظارت‌ها صورت می‌پذیرد یعنی در برنامه پزشک خانواده اگر یک پزشک به تعداد بیشتر از حد MRI ، سی‌‌تی اسکن یا در نهایت دارو یا آزمایش بنویسد چون همه این موارد کنترل می‌شود پزشک از سیستم نظام ارجاع خارج می‌شود.وحید دستجردی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم کار خوبی که آغاز شده است با سرعت خوبی ادامه پیدا کند و در حوزه کاهش هزینه‌های درمان و بهداشت مردم به دستاوردهای خوبی برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha