همزان با خجسته میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا «س»، اولین كلینیك تخصصی MS استان اصفهان توسط دانشگاه علوم پزشكی اصفهان و با همكاری انجمن MS استان در مركز آموزشی الزهرا «س» افتتاح شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر مهرداد اعتمادی فر سرپرست اولین كلینیك تخصصی MS استان اصفهان، با بیان این مطلب گفت: MS‌ یكی از بیماری‌های شایع در جهان، مخصوصا در كشور ما است كه در ده سال اخیر در ایران رواج پیدا كرده و به ویژه شیوع این بیماری در شهر اصفهان قابل توجه است.

وی با بیان اینكه MS در زنان بین 18 تا 20 سال رواج بیشتری دارد، افزود: این بیماری به كمك‌ روشهای تشخیصی چون MRI و بررسی مایع مغزی نخاعی به راحتی قابل تشخیص است.

دكتر مهرداد اعتمادی فر، خاطرنشان كرد: با توجه به این كه تاكنون مركز جامعی برای انجام امور مربوط به بیماری MS‌ وجود نداشت لذا این مركز راه اندازی شد.

وی افزود: پژوهش و تحقیق یكی از فعالیتهای این كلینیك است و كمیته پژوهشی این كلینیك از فعالترین واحدهای پژوهشی سطح كشور می‌باشد.

وی همچنین گفت:‌ این مركز در زمینه‌های مختلفی چون تشخیص، درمان، آموزشهای پرستاری، مددكاری اجتماعی، ‌بازتوانی و جنبه‌های مختلف دیگر MS می‌تواند راه گشای این بیماری باشد.

دكتر اعتمادی فر اضافه كرد: هم اكنون شش متخصص مغز و اعصاب، دو پزشك عمومی، دو پرستار، یك پرستار هماهنگ كننده با بیماران، یك مددكار اجتماعی و 25 نفر در گروه تحقیقات فعالیت می‌كنند و نیز همكاریهای مستقیمی با واحدهای توانبخشی، چشم پزشكی، رادیولوژی و اورولوژی مركز پزشكی الزهرا «س» داریم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha