محققان فنلاندی در یک مطالعه آینده‌نگر نشان دادند افرادی که ۱۱ ساعت یا بیشتر در روز کار می‌ کنند، نسبت به کسانی که ۷ تا ۸ ساعت در روز کار می‌‌کنند، ۲ تا ۵ برابر احتمال بیشتر برای ابتلا به اپیزودهای افسردگی ماژور دارند.

ابتلا به افسردگی در افرادی که زیاد کار می‌کنند
سلامت نیوز : محققان فنلاندی در یک مطالعه آینده‌نگر نشان دادند افرادی که ۱۱ ساعت یا بیشتر در روز کار می‌ کنند، نسبت به کسانی که ۷ تا ۸ ساعت در روز کار می‌‌کنند، ۲ تا ۵ برابر احتمال بیشتر برای ابتلا به اپیزودهای افسردگی ماژور دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ نتایج این تحقیق در نشریه پلاس وان به چاپ رسیده است. این افسردگی در برگیرنده ۱۶۲۶ مرد و ۴۹۷ زن بوده است. متوسط سن این افراد ۴۷ سال و همگی سالم بودند و هیچ علایمی از افسردگی را در بدو ورود به مطالعه نشان نمی‌ دادند. از آن‌ها درباره ساعت‌های کاریشان پرسیده شد و در ‌‌نهایت به مدت ۵. ۸ سال پیگیری شدند. در پایان دوره پیگیری افراد دوباره مورد بررسی قرار گرفتند و وجود یک اپیزود افسردگی‌ ماژور در طول ۱۲ ماه گذشته با استفاده از پرسشنامه دانشگاه می‌شیگان ارزیابی شد.

محققان در تحلیل نتایج نهایی اذعان می‌ کنند افراد سالمی که ۱۱ ساعت یا بیشتر در طول روز در ابتدای مطالعه کار می‌ کردند، ۲. ۴۳ مرتبه بیشتر احتمال دارد در طول ۴ تا ۵ سال آینده با تشخیص افسردگی تحت معالجه قرار گیرند. این عدد پس از تطابق دیگر عوامل اجتماعی افراد شرکت‌ کننده به دست آمده است. پس از تطابق بیشتر از نظر بیماری مزمن فیزیکی، سیگارکشیدن، مصرف الکل، وضعیت کاری و حمایتهای اجتماعی مرتبط با کار، نسبت خطر ابتلا به افسردگی، ۲. ۵۲ محاسبه شد. این مطالعه همچنین نشان داد وضعیت بالای اقتصادی – اجتماعی که با احتمال افزایش ساعتهای کار طولانی به دست می‌‌آید، به نظر می‌‌رسد محافظی علیه افسردگی باشد. در هر صورت نتایج این مطالعه و ارتباط مثبت میان ساعتهای طولانی کار و افسردگی همگام با دیگر مطالعه‌‌های انجام شده است که آن را تایید می‌‌کنند.

مردم باید آگاه باشند در میان بسیاری عوامل دیگر، کار بیش از حد می‌ تواند فرد را در معرض ابتلا به افسردگی قرار دهد و این وظیفه پزشکان است که از بیماران خود در ارتباط با ساعتهای کاریشان سوال کنند و اگر پاسخ مثبت است حتما بدانند برای چه مدتی این روند ادامه داشته است. البته هنوز مشخص نیست اپیزودهای کوتاه‌مدت کار سخت نیز صدمه‌ زننده هستند یا خیر و این مساله باید در مطالعه ‌های بیشتر مورد ارزیابی قرارگیرد. در هر صورت جای شکی نیست که بسیاری از عوامل استرسزا اگر با هم وجود داشته باشند، خطر افسردگی را بالا می‌برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha