سلامت نیوز : محققان در تحقیقات خود دریافتند که کلید موفقیتهای علمی در آینده به مهارتهای رفتاری در سنین پایین تر وابسته است.

بر اساس این تحقیقات، کودکانی که می‌توانند روی کارها تمرکز زیادی کنند به احتمال نزدیک به 50 درصد از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند.تحقیقات دانشگاهی در ایالت اورگان آمریکا نشان می‌دهد: مهارتهای اجتماعی مانند تمرکز و پیروی از یک مسیر حتی ممکن است مهمتر از توانایی‌های علمی کودکان باشند و خوشبختانه در مدارس عادی این مهارتهای رفتاری‌ آموزش داده می‌شود.مگان مک کلیلند سرپرست تیم تحقیقات و محقق کودکان اظهار داشت: امروزه بر آموزش مهارتهای علمی اولیه کودکان در کودکستانها تأکید زیادی می‌شود.محققان در تحقیقات خود 430 کودک پیش دبستانی را آزمودند. آنها از والدین خواستند کودکان خود را در جایگاه‌های متفاوت بازی با یک اسباب بازی برای مدت طولانی یا در برابر مشکلی قرار دهند که به راحتی تسلیم می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ مهارتهای خواندن و ریاضی کودکان نیز در 7 سالگی آزموده شد. از همین گروه در 14 سال بعد یعنی 21 سالگی نیز آزمون گرفته شد.محققان اظهار داشتند: کودکانی که والدینشان گفتند که آنها در 4 سالگی قویترین قدرت توجه و پشتکار را داشتند، در 25 سالگی مدرک لیسانس گرفتند.مک کلیلند گفت:ما به عملکرد آنها و نمره هایشان در دانشگاه نگاه نکردیم بلکه فاکتور مهم برای ما توانایی تمرکز و پشتکارشان بود زیرا یک نفر می‌تواند با استعداد باشد اما این الزاماً بدان معنی نیست که هر زمان لازم بود بتواند تمرکز کند و کارش را به اتمام برساند.

محققان اشاره کردند: معلمان کودکستان و والدین می‌توانند قدم هایی برای کمک به موفقیت‌های آینده علمی کودکان بردارند.این کمکها به خصوص باید در زمینه های بهبود گوش کردن، دنبال کردن مسیر، کامل کردن کارها و خودداری کودک باشد.مک کلیلند گفت: کسب توانایی‌های علمی بسیار مشکل است اما توانایی‌های دیگر نیز همچنین بسیار مهم هستند. ما می‌بینیم که توانایی گوش دادن، توجه کردن و کامل کردن کارهای مهم برای موفقیتهای آینده در زندگی بسیار مشکل و مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha