سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 54967

سلامت نیوز : امروزه شیوع انواع مختلف سرطان و ابتلای تعدادی زیادی از مردم جهان به آن موجب شده است تا پزشكان به افراد نسبت به نوع سبك زندگی‌شان هشدار دهند.پایگاه اینترنتی ایندین تایمز نوشت: پزشكان معتقدند سبك زندگی افراد می‌تواند در ابتلا و یا جلوگیری از پیشرفت بیماری سرطان موثر باشد. به طور مثال كودكان چاق در بزرگسالی افراد چاقی خواهند شد كه این افراد بیشتر مستعد ابتلا به انواع سرطان هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ جایگزین شدن غذاهای فرآوری شده و كاهش مصرف مواد خوراكی طبیعی و كم تحركی باعث شده است تا نرخ سرطان رشد بیشتری داشته باشد. به اعتقاد پزشكان مصرف غذاهای تازه می‌تواند ابتلا به سرطان را به نصف كاهش دهد.

مصرف انواع میوه‌ها، سبزیجات و غلات كه سرشار از مواد طبیعی و غنی هستند، می‌تواند در كاهش ابتلا به این بیماری نقش بسزایی داشته باشد. مصرف این مواد طبیعی به دلیل داشتن فیبر، مواد معدنی و ویتامین توصیه شده است.كاهش مصرف گوشت قرمز نیز یكی دیگر از عوامل در كاهش خطر ابتلا به سرطان است. اگر چه گوشت قرمز منبع غنی از پروتئین است اما در افزایش ابتلا به سرطان روده بزرگ موثر است.

داشتن فعالیت‌های روزانه ورزشی نیز امری غیر قابل انكار در كاهش موارد ابتلا به سرطان است. فعالیت‌های بدنی می تواند از رشد غده‌های سرطانی جلوگیری كند.در پایان می توان به نقش فعالیت‌های ورزشی اشاره كرد. مطالعات صورت گرفته در سرتاسر جهان حاكی از ارتباط قوی بین عوامل روحی و ابتلا به بیماری سرطان است. به اعتقاد پزشكان فشارهای روحی و روانی از جمله استرس می‌تواند در بروز بیماری ‌هایی از قبیل چاقی، عارضه‌های قلبی، افسردگی، پرخوری و سرطان نقش داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha