سلامت نیوز :  یک متخصص تغذیه گفت: تمامی زنان قبل از بارداری باید از متخصص تغذیه رژیم غذایی بگیرند حتی افراد سالمی که رژیم غذایی مناسب و کاملی دارند.

دکتر احمدرضا درستی در گفت وگو با ایسنا ، با بیان این مطلب گفت: خانم‌های در آستانه بارداری از دید تغذیه به سه گروه تقسیم می‌شوند، دسته اول زنانی هستند كه دارای سوء تغذیه هستند افرادی که به حد کفایت غذا نمی‌خورند و تعادل و تنوع غذایی نیز ندارند. گروه دوم تغذیه خوبی داشته و مواد غذایی را به حد کفایت مصرف می‌کنند. گروه سوم نیز بیش از نیاز خود غذا مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه در هر یک از این گروه به هنگام بارداری شرایط خاص خود را دارند، افزود: در گروه اول بارداری هم برای خود فرد و هم برای جنین ضرر داشته و جنین از نظر مواد غذایی به خوبی تامین نمی‌شود. در این افراد از 4 تا 6 ماه قبل از بارداری باید برنامه ریزی غذایی انجام و به آنها غذای کافی و مناسب به علاوه برخی مکمل‌های غذایی را به شکل دارو داده شود.

درستی با بیان اینکه برای افراد سالم نیز مشورت تغذیه‌ای هر ماه باید انجام گیرد، تصریح کرد: در گروه دوم کافی است که کنترل اولیه‌ای انجام و تایید شود که تغذیه قبل از بارداری کامل است و فرد هر وقت که بخواهد می‌‌تواند باردار شود.این متخصص تغذیه اظهار کرد: گروه سوم افرادی هستند که به هنگام بارداری به جای اینکه به طور طبیعی 7 تا 8 کیلو وزن اضافه کنند،20 تا 30 کیلو وزن می‌گیرند که خطر مسمومیت بارداری و دیابت بارداری به حداکثر می رسد و جنین آنها نیز به جای 3.200 کیلو، چهار و نیم کیلو به دنیا خواهد آمد که در نتیجه زایمان طبیعی را با مشکل مواجه کرده و باید سزارین شوند. این افراد نیز باید 4 تا 6 ماه قبل از بارداری رژیم غذایی بگیرند و به هنگام بارداری نیز رژیم غذایی آنها هر دو هفته یک بار کنترل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha