سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در حال حاضر حمام از نیازهای اساسی زلزله زدگان در آذربایجان شرقی است از جمع‌ آوری 78 میلیارد ریال کمک‌های نقدی به همراه 500 تن اقلام غیر نقدی خبر داد.

حمام نیاز فعلی زلزله زدگان

سلامت نیوز : ابوالحسن فقیه صبح امروز در نشست خبری تشریح فعالیت‌های هلال احمر در کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی اظهار داشت: در پی زلزله در 4 شهرستان اهر، ورزقان، هریس و 13 روستا در تبریز خسارات مالی و جانی برای مردم این مناطق رخ داد.

وی با اشاره به آمار بنیاد مسکن مبنی بر خسارت دیدن 276 روستا که بین 20 تا 100 درصد تخریب شدند،‌افزود: متأسفانه 46 روستا به طور ۱۰۰درصد تخریب شد.فقیه ادامه داد: از ساعات اولیه پس از زلزله امدادگران شعب شهرستان‌های مربوطه وارد عمل شدند و با توجه به تفاوت این زلزله نسبت به زلزله‌های دیگر به دلیل اینکه تاکنون بیش از یک هزار پس لرزه رخ داده است و شعاع آسیب دیدن روستاها برابر 150 کیلومتر است ،کار امدادرسانی سخت شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان اینکه پس از رخ دادن زلزله رئیس سازمان امداد و نجات با بالگرد عازم مناطق زلزله شده شد، تصریح کرد: در این زمینه با همکاری نیروهای ۳ استان آذربایجان غربی، اردبیل و آذربایجان شرقی بر اساس پروتکل‌های جمعیت هلال احمر فعالیت‌های جست و جو و نجات توسط امدادگران صورت پذیرفت.

فقیه به نجات و درمان اضطراری 2 هزار و 607 نفر که 771 نفر از آنان از زیر آوار نجات پیدا کردند، گفت: افراد مصدوم بلافاصله به مراکز درمانی انتقال یافتند و در فاز بعدی بر اساس وظایف جمعیت مرحله اسکان و تغذیه اضطراری آغاز شد.وی با اشاره به حضور و مشارکت هزار و 660 امدادگر از 11 استان که به مناطق زلزله زده اعزام شدند، بیان داشت: تا کنون 25 هزار و 628 دستگاه چادر در مناطق زلزله زده تولید شده است. و در مناطق شهری اردوگاه‌های اسکان اضطراری برپا شده است.

فقیه اظهار داشت: بیشترین اردوگاه در شهرستان ورزقان در مدارس، ورزشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای برپا شده است و تاکنون نیز 66 هزار ست(مجموعه) اقلام زیستی بین زلزله زدگان توزیع شده است.رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اعزام 20 تیم مجهز به سیستم‌های زنده یاب به همراه 19 تیم سگ‌های جستجو افزود: تاکنون هزار و 161 امدادگر به همراه 91 آمبولانس و 53 خودروی نجات و 6 فروند بالگرد به اقدامات امداد رسانی انجام دادند.

فقیه ادامه داد: بعد از مرحله اسکان و تغذیه، جمعیت هلال احمر به برپایی و نصب هزار و 264 سرویس بهداشتی، با مشارکت جوانان این جمعیت اقدام کرده است و هم اکنون یکی از نیازهای اصلی مردم زلزله زده ایجاد و تامین حمام است.وی خاطرنشان کرد: تاکنون نیز در حدود بیش از 78 میلیارد ریال مردم به صورت نقدی به حساب 99999 و همچنین به صندوق‌های جمع آوری کمک‌ها به زلزله زدگان در روز قدس و عید فطر کمک کرده‌اند و در نهایت 500 تن مواد کمک‌های غیرنقدی جمع آوری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha