سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸

سلامت نیوز : محققان اعلام کردند: اگر چه سردردهای میگرنی شایع و اغلب تضعیف کننده و دردناک هستند اما موجب نقص مهارتهای فکری نمی‌شوند.

محققان برای تحقیقات خود اطلاعاتی را که قبلاً در مورد تقریباً ۴۰ هزار زن45 سال به بالا جمع آوری شده بود؛ بررسی کردند.آنها اطلاعات جدیدی را نیز که از بیش از 6300 زن در مورد وضعیت میگرنشان جمع آوری کرده بودند؛ بررسی کردند.این زنان بر اساس اطلاعاتشان به 4 گروه تقسیم شدند. نخست افرادی که سابقه ابتلا به میگرن نداشتند و دوم افرادی که میگرن با اورا (AURA) داشتند که معمولا به صورت اختلال بصری بروز می‌کند. فرد در این نوع میگرن قبل از شروع سر درد علائم خاصی را احساس می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سوم افرادی که به میگرن دچار بودند ولی میگرن با اورا نداشتند و چهارم نیز افرادی که سابقه میگرن داشتند.این زنان در طول 6 سال، هر دو سال یکبار، از نظر مهارتهای ادارکی یا تفکر مورد آزمایش قرار می‌گرفتند.

پاملاریست محقق طب پیشگیری در بریگهام و بیمارستان زنان در بوستن گفت: زنانی که پیشینه میگرن با اورا یا بدون اورا داشتند در مقایسه با زنانی که سابقه میگرن نداشتند؛ تفاوت قابل توجهی از نظر نقص ادارکی نشان ندادند.بیماران مبتلا به میگرن و پزشکان آنها باید متوجه باشند که میگرن هیچ پیامد طولانی مدتی روی عملکرد ادارکی ندارد.محققان گفتند: تحقیقات بیشتری باید برای بررسی تاثیرات میگرن روی مغز انجام شود و راهکارهای درمانی را باید بهبود بخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha