سلامت نیوز : ابوالحسن فقیه در حاشیه نشست خبری تشریح فعالیت‌های جمعیت‌های هلال‌احمر برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین نگرانی برای وضعیت اسکان دائم زلزله‌زدگان است و باید بیشترین تمرکز بر مسئله بارندگی‌ها باشد. در این زمینه نیز هلال‌احمر روکش‌های پلاستیکی خریداری کرده است و توزیع می‌کند.

وی با اشاره به توزیع 20 هزار چراغ والر برای گرمایش زلزله‌زدگان افزود: به دلیل آنکه تأمین وسایل زندگی برای زلزله‌زدگان در قانون متولی مشخصی ندارد. درصددیم با استفاده از کمک‌های نقدی مردم وسایل مورد نیاز آسیب‌دیدگان را از جمله یخچال و فرش برای آنها خریداری کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ فقیه تصریح کرد: در بحث درمان و بهداشت نیز تیم‌های مراقبت‌های بهداشتی و واحدهای اضطراری هلال احمر به شهرستان‌های هریس، اهر و ورزقان در قالب 5 تیم سیار شامل پزشک، پرستار و کارشناس بهداشت محیط و ماما اعزام شده‌اند.وی بیان داشت: در این زمینه 4 هزار و 13 نفر تحت درمان قرار گرفته‌اند و هزار و 681 نفر نیز تحت خدمات پرستاری قرار گرفته و در نهایت 269 نفر نیز از خدمات مامایی بهره‌مند شدند و هزار و 300 مورد خدمات بهداشت آب نیز به زلزله‌زدگان ارائه شد.

* آمادگی 45 کشور برای کمک به زلزله‌زدگان

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اعلام آمادگی 45 کشور برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی افزود: تاکنون 7 کشور شامل ترکیه، پاکستان، آلمان، نخجوان، سوئیس، قطر و چین کمک‌های شان برای مردم آسیب‌دیده این زلزله را ارسال کرده اند. با این حال هلال احمر عدم نیاز به این کمک‌ها را اعلام کرده است ولی هیچگونه کمک بین‌المللی را رد نمی‌کند و برای دریافت کمک‌ها آمادگی دارد.

فقیه با بیان اینکه در بحث بحران و اقدامات بشردوستانه ایران آمادگی دریافت تمام کمک‌های بین‌المللی از کشورهای دنیا به جز رژیم نامشروع صهیونیستی را دارد افزود: در حال حاضر جوانان هلال احمر در قالب 510 جوان با اعزام به مناطق زلزله‌زده فعالیت‌ها و حمایت‌های اجتماعی و روانی را برای آسیب دیدگان که بعد از بلایا لازم است انجام می‌دهند.وی بیان داشت: تاکنون 1264 سرویس بهداشتی و 206 خیمه نماز به همراه فضای دوستدار کودک توسط جوانان هلال احمر برپا شده است و شخصیت‌ها و ورزشکاران نیز برای تقویت روحیه زلزله‌زدگان در مناطق زلزله زده حضور می‌یابند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به نماز عید فطر و مجالس ترحیم و توزیع وسایل بهداشتی و اسباب بازی بین کودکان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 28 اکیپ روحانی عضو سازمان جوانان هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده حضور دارند و این جمعیت بسیار خرسند است که مورد تقدیر مردم و به خصوص رهبر معظم انقلاب در زمینه امداد‌رسانی به زلزله‌زدگان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha