سلامت نیوز: آخرین آمار ارایه شده از سوی سازمان دامپزشکی نشان می دهد که امداد رسانی دامپزشکان این سازمان به مناطق زلزله زده یکسال دیگر به پایان می رسد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت "دامپزشک" مشکات، معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی اخیرا در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها اعلام کرد، در این مدت سازمان دامپزشکی تنها 70 روستا از 271 روستای آسیب دیده را سمپاشی و 100 راس از 4000 راس دام تلف شده را دفن کرده است. این در حالی است که اگر وضعیت امداد دامپزشکی به مناطق زلزله زده با همین روند ادامه پیدا کند تازه حدود یک ماه دیگر کل مناطق آسیب دیده سمپاشی و ضدعفونی شده و کشف و دفن بهداشتی لاشه های دام تلف شده 400 روز دیگر به پایان می رسد. این در حالی است که وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر ایران بارها به صراحت از شیوع بیماری های مشترک در منطقه ابراز نگرانی کرده اند و حالا سازمان دامپزشکی با این سرعت لاک پشتی چیزی حدود یکسال دیگر کار امداد خود به زلزله زدگان را به پایان می رساند.

با تمامی اینها سازمان دامپزشکی در روزهای اول وقوع زلزله ترجیح داد در کنار جمعیت امداد و نجات هلال احمر بی توجه به وظیفه اصلی خود به نجات انسان ها اقدام کند. حالا این لاشه های برجای مانده از حیوانات زندگی افرادی را تهدید می کند که از زلزله جان سالم به در برده اند.

گفتنی است که زلزله اخیر به دام های 67 روستا در شهرستان اهر، 57 روستا در هریس، 145 روستا در ورزقان و2 روستا در تبریز آسیب رساند.

سازمان دامپزشکی کشور تلفات حیوانی زلزله اخیر را به تفکیک چنین اعلام کرده است: میزان دام سنگین تلف شده 446 راس، میزان دام سبک تلف شده 1221 راس، میزان طیوربومی تلف شده 1927 قطعه و میزان ماهی تلف شده 2000 قطعه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha