سلامت نیوز : رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، مهمترین مشکل پیش روی پزشکان متخصص را برنامه پزشک خانواده دانست و گفت: متاسفانه متخصصین داخلی هنوز در این برنامه به بازی گرفته نشده اند.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با مهر اظهارداشت: با توجه به شروع برنامه پزشک خانواده در شهرهای کشور، هنوز جایگاه متخصصین داخلی در این برنامه روشن نیست.وی با انتقاد از نحوه تعیین تعرفه برای متخصصین داخلی، اطفال و عفونی در نسخه 02 برنامه پزشک خانواده، افزود: متاسفانه تعرفه ای را برای متخصصین در نظر گرفته اند که برای پزشک عمومی پرداخت می شود. در حالی که در شان یک متخصص نیست که با این تعرفه همکاری کند.

خسرونیا با عنوان این مطلب که هنوز نحوه ارجاع بیماران از سطح یک به سطح 2 در برنامه پزشک خانواده معلوم نیست، گفت: اگر فقط قرار باشد بیمار در سطح 2 به بیمارستان دولتی مراجعه کند، پس تکلیف بیمارستانهای خصوصی چه می شود.وی ادامه داد: در واقع، پزشکان متخصص داخلی هنوز به بازی گرفته نشده اند. زیرا، هنوز قراردادی با بخش خصوص نبسته اند و اگر بسته اند، بر اساس تعرفه دولتی است.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران همچنین از نحوه همکاری ماماها در برنامه پزشک خانواده انتقاد کرد و افزود: ماما خودش دارای پروانه کار است اما در این برنامه قرار است که زیر نظر پزشک عمومی کار کند.خسرونیا گفت: اینکه تمامی زحمات بر دوش ماما باشد اما پول آن را پزشک عمومی بگیرد و مبلغی به عنوان دستمزد به ماما پرداخت کند، اصلا قابل قبول نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha