چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 55061
سلامت نیوز : چقدر خوشگل شدی! شاید این جمله را اولین باری كه صورت كودك‌تان را با رنگ سرخ و سبز انواع لوازم آرایش نقاشی می‌كنید، ناخودآگاه به زبان بیاورید، اما با كمی تامل و بهره‌گیری از خرد تلفیق شده با عشق مادرانه درمی‌یابید كه به پوست لطیف فرشته كوچكتان چیزی جز تركیبات شیمیایی و زیانبار ارزانی نكرده‌اید.

سال‌هاست كه كارشناسان بهداشت سراسر دنیا نسبت به مضرات استفاده زیاد از محصولات آرایشی، حتی انواع مرغوب و استاندارد هشدار می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ این هشدارها بیشتر به خانم‌های جوانی داده می‌شود كه به استفاده مكرر از لوازم آرایشی عادت كرده‌اند. حال تصور كنید كودكانی كه حفاظت از سلامت جسمی آنها باید مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت‌ها در هرم سلامتی جامعه تلقی شود، با آلوده شدن به تركیبات شیمیایی موجود در لوازم آرایشی چه بر سرشان می‌آید؟ شاید باورش سخت باشد، اما این روزها مادران و پدران خواسته یا ناخواسته سلامت كودكشان را این‌گونه به بازی می‌‌گیرند.

اما این روزها چاپ عكس‌های كودكان زیبای آرایش شده، زینت‌بخش جلد بسیاری از مجلات حتی نشریاتی است كه با محور موضوعات مربوط به سلامت و بهداشت عمومی منتشر می‌شود، بدون آن كه مسئولان حوزه سلامت و بهداشت كشور نسبت به این اتفاق واكنش نشان دهند.اكنون نمایشگاه عرضه كتاب به عنوان اصلی‌ترین نماد رشد فرهنگی كشور در حاشیه تفریحی خود، جولانگاه غرفه‌هایی است كه به آرایش و نقاشی صورت كودكان اختصاص پیدا كرده است، یعنی با رنگ كردن صورت كودكان با موادی كه معلوم نیست از چه تركیباتی ساخته شده؛ زمینه‌ای برای نوعی تفریح غیرسالم و البته غیرفرهنگی كودكان فراهم شده است.

به نظر می‌رسد نباید منتظر واكنش مسوولان باشیم، بهتر است از خودمان شروع كنیم، از خودمان كه كوچك‌ترین رفتارمان الگوی فرزندان‌مان خواهد شد، یعنی استفاده از لوازم آرایشی را در عمل به فرزندان‌مان آموزش دهیم تا آنها نه‌تنها در جوانی، بلكه در كودكی و نوجوانی هم دچار هیجان كاذب استفاده از این وسایل نباشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha