چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 55062
سلامت نیوز : در برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه و در ماده 38 آن تاکید شده است که براساس برنامه باید سازمان بیمه سلامت ایرانیان از تجمیع سازمان‌های بیمه‌گر در کشور تشکیل شود.

برهمین اساس دولت در ابتدای اجرای برنامه پنجم توسعه، اساسنامه سازمان بیمه سلامت ایرانیان را با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین و برای تصویب به شورای نگهبان ارسال کرد.شورای نگهبان پس از دریافت اساسنامه اقدام به بررسی و رفع ایرادات اساسنامه کرد به طوری‌که در چند بند آن برای تصویب اساسنامه ایراد گرفته شد و مجددا برای تصویب به دولت برگردانده شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ دولت نیز پس از دریافت مجدد اساسنامه، طرح‌های مورد نظر شورای نگهبان را تصویب و مجددا اساسنامه بیمه سلامت را برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال کرد که سرانجام حدود 2 ماه پیش این اساسنامه توانست مهر تایید شورای نگهبان را بگیرد.

علی‌رغم تایید اساسنامه سازمان بیمه سلامت توسط شورای نگهبان و همچنین تاکید برنامه پنجم توسعه و تشکیل و راه‌اندازی سازمان بیمه سلامت، هنوز اقدامی از سوی دولت جهت ابلاغ اساسنامه به وزارتخانه‌های مربوطه صورت نگرفته است و این در حالی است که به گفته مسئولان سازمان‌های بیمه‌گر تشکیل این سازمان ضروری و هر چقدر در راه‌اندازی این سازمان وقت تلف شود مشکلات حوزه سلامت و بیمه افزایش می‌یابد.

این در حالی است که بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های مختلف از جمله کمیسیون‌های اجتماعی و بهداشت تاکید بر تشکیل و راه‌اندازی سازمان بیمه سلامت دارند.عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه سازمان بیمه سلامت براساس برنامه پنجم توسعه باید تشکیل شود گفت:‌تا به امروز نیز زمان زیادی برای تشکیل این سازمان از بین رفته است و باید به سرعت این سازمان تشکیل شود.

وی تصریح کرد:‌نمایندگان مجلس و به ویژه کمیسیون اجتماعی حساسیت‌ ویژه‌ای بر روی اجرا و راه‌اندازی سازمان بیمه سلامت دارند و این موضوع را به طور جد پیگیری می‌کنند و چنانچه این سازمان تشکیل نشود پیگیری‌های لازم را از طریق وزارتخانه‌های مربوطه انجام می‌دهند.

عمادی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص راه‌اندازی سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: براساس برنامه ریزی انجام شده سازمان‌های بیمه‌گر آمادگی تشکیل این سازمان را دارند و به محض ابلاغ اساسنامه شرایط برای تشکیل بیمه سلامت فراهم می‌شود.

وی گفت: براساس اساسنامه سازمان بیمه سلامت همه سازمان‌های بیمه‌گر زیرمجموعه سازمان بیمه خدمات درمانی قرار می‌گیرند و به عنوان سازمان بیمه سلامت معرفی می‌شوند.عمادی خاطرنشان کرد:‌ پس از تشکیل سازمان بیمه سلامت، مباحث بیمه‌ای و تعیین تعرفه‌ها از طریق شورای عالی سلامت پیگیری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha