سلامت نیوز : مرضیه وحید دستجردی در گفت و گو با فارس، افزود: استانهای مختلف کشور یکی یکی آمادگی خود را برای اجرای برنامه ملی پزشک خانوده  اعلام می‌کنند و از ما می‌خواهند که برای افتتاح این برنامه به آنجا برویم. همین الان 5 استان هرمزگان، کرمان، گیلان، خراسان رضوی، قزوین برای افتتاح این برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند و از ما خواسته‌اند برای افتتاح در شهریور به این استانها برویم.

وی ادامه داد: با این حال بنده از ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده خواسته‌ام قبل از افتتاح، این برنامه در این استانها بررسی‌های لازم را از همه جنبه‌ها به خصوص مسئله تأمین اعتبارات بیمه انجام دهند.وزیر بهداشت گفت: در کل هر ماه حداقل 5 استان وارد اجرای برنامه پزشک خانواده می‌شوند. ما 31 استان که بیشتر نداریم بنابراین قطعاً تا آخر سال از نظر ما این برنامه در همه استانها اجرایی می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که کل اعتبار تأمین شده برای اجرای برنامه پزشک خانواده در کشور چقدر است، گفت: ما یکسری اعتبارت جزئی در وزارت بهداشت برای این برنامه داریم، ولی اساس اعتبارات این برنامه در سازمانهای بیمه گر است و بالاخره آنها هستند که باید اعتبارات را تأمین کنند و «دارند روی عدد و رقمها کار می‌کنند».وحید دستجردی ادامه داد: بالاخره ما 2 تا بیمه گر اصلی داریم که سازمان تأمین اجتماعی و خدمات درمانی هستند.  قولی که به ما داده‌اند این است که برای خدمت سطح یک پزشک خانواده در چند ماه اول مشکل اعتبار ندارند اما از ماه پنجم به بعد «ان شاء الله برای تأمین اعتبار برنامه پزشک خانواده باید به بیمه‌ها کمک شود» که البته ما هم به آنها کمک می‌کنیم که زودتر این تأمین اعتبار انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha