چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 55071

۵۰ درصد زوجهای نابارور در هر دوره درمان بارور می‌شوند. ۹۰درصد این زوجها بعد از ۳ بار بارور می‌شوند و بقیه نیز می‌توانند از روش اهدای جنین استفاده کنند.

50 درصد زوجهای نابارور با یکبار درمان، بارور می‌شوند

سلامت نیوز : محمدرضا صادقی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تمام تلاش پزشکان و محققان این است که تمام مسائلی که روی باروری و بارداری تاثیر می‌گذارند را تحت کنترل قرار دهند تا مشکل ناباروری فرد حل شود.

وی گفت: در یک سیکل درمانی برای باروری 50 درصد زوجین نتیجه می‌گیرند. حدود ۹۰ درصد افراد بعد از ۳ دوره درمان بارور می‌شوند و اگر بعد از ۳ دوره درمان نتیجه نگرفتند باید به روش دیگری روی بیاورند. نمی‌توان گفت تمام افرادی که بعد از ۳ دوره درمان نتیجه نگرفته‌اند ناباور هستند ولی درمان‌های بعدی هزینه های خاص خود را دارند.وی ادامه داد: متاسفانه درمان ناباروری در کشور جزو درمان‌های لوکس محسوب می‌شود و از نظر بیمه‌ها در رده جراحی زیبایی بینی و... قرار می‌گیرند به همین علت تمام هزینه این درمانها را زوجها خودشان باید بپردازند که ممکن است برخی از آنها به علت نداشتن بضاعت مالی نتوانند درمان را ادامه دهند.

صادقی افزود: فاکتورهای متعددی وجود دارد که ممکن است زوجها به راحتی نتیجه نگیرند. مثلًا جنینی که داخل رحم مادر قرار می‌گیرد 12 تا 15 روز زمان می‌خواهد تا بتواند به سرانجام برسد و بارداری را نشان بدهد و عوامل مختلفی می‌تواند سبب شود که جنین سقط شود.معاون پژوهشگاه درمان ناباروری ابن سینا ادامه داد: درمان‌های پیشرفته مستلزم تزریقات متعدد، خوردن دارو، آزمایشهای متعدد و آمدن و رفتن‌های متعدد است و برخی ممکن است حوصله این روند را نداشته باشند.

وی گفت: بدترین حالت این است که زن تخمک برای بارورشدن ندارد که البته اکنون امکان استفاده از تخمک اهدایی یا جنین اهدایی بر اساس فتاوای شرعی و قانونی وجود دارد.صادقی ادامه داد: در این حالت با گرفتن تخمک اهدایی از خانم‌های داوطلب زیر 30 سال، در محیط آزمایشگاه با اسپرم زوج نابارور ترکیب می‌شود و جنین تشکیل شده در رحم زن نابارور قرار داده می‌شود.

وی افزود: زوجهایی هستند که هنگام درمان و مراجعه به مراکز ناباروری در محیط آزمایشگاه 10 تا 15 جنین از تخمک و اسپرم آنها تشکیل شده که فقط 5 تا از آنها استفاده می‌شود و بقیه را اهدا می‌کنند که می‌توان این جنینها را برای زوجینی که توان باروری ندارند استفاده کرد.معاون پژوهشگاه ابن سینا گفت: البته ممکن است برخی بگویند جنین اهدایی مانند کودکی است که از پرورشگاه می گیرند اما این کودک حداقل در دوران جنینی از خون مادری که در رحم اوست تغذیه می‌کند، پس از به دنیا آمدن از شیر مادر می خورد و در نهایت احساس و مهر مادری و فرزندی از دوران جنینی بین آ‌نها برقرار می‌شود.

صادقی افزود: با توجه به آموزه‌های دینی و بر اساس احادیث بخش عمده‌ای از ویژگی‌های افراد در همان دوران بارداری به جنین منتقل می‌شود و دیگر نمی‌گوییم اسپرم و تخمک این جنین مربوط به زوج دیگری است بلکه چون شرایط روحی و روانی مادر به جنین منتقل می‌شود بخش عمده‌ای از ویژگی‌هایی که مادر می‌خواسته جنین در این دوران از او کسب می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha