سازمان محیط زیست در حال آمار گیری از خسارات وارده ناشی از زلزله به منابع طبیعی و زیست گاهها است و در حال بررسی وسعت تخریب هستیم تا آلودگی احتمالی آب را اعلام کنیم و اگر منابع آلاینده به منابع آب و خاک تسری پیدا کرده باشد از آن جلوگیری کنیم.

آماری از وسعت تخریب زیستگاه ها در اثر زلزله نداریم

سلامت نیوز : معاون انسانی سازمان محیط زیست گفت: تا کنون آماری از وسعت تخریب‌های زیستگاه ها ناشی از زلزله نداریم و اتفاق خاصی به ما گزارش نشده است.

علی محمد شاعری معاون انسانی سازمان محیط زیست در گفت و گو با ایلنا، گفت: متاسفانه در اثر زمین لرزه تبعات جانی و تبعات زیست محیطی زیادی در منطقه داشتیم و همچنین رانش زمین و تخریب منازل مردم را نیز داشتیم که اگر به موقع اقدامات جبرانی انجام ندهیم هم به لحاظ انسانی و هم زیست محیطی می تواند تبعات غیرقابل جبرانی داشته باشد.

وی گفت: سازمان مدیریت بحران، هلال احمر، وزارت بهداشت، استانداری آذربایجان شرقی و کارگروه های مدیریت بحران جلوی وخیم تر شدن اوضاع را گرفتند.وی تاکید دارد: ما نیز به اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی دستور اکید دادیم با اکیپ های تحت امر خود در چارچوب امداد و نجات و با همکاری سازمان مدیریت بحران به کمک زلزله زدگان بشتابند و از بروز خسارات بیشتر به زلزله زدگان پیشگیری کنند.

شاعری افزود: نیروهی ما برای تامین آب شرب سالم، تامین محل زیست مناسب برای افرادی که در چادر زندگی می کنند و جلوگیری از شیوع بیماری های واگیر در آماده باش کامل به سر می برند و ما لحظه به لحظه با همکارانمان در استان در تماسیم.وی تاکید کرد: وزارت بهداشت باید برای جلوگیری از شیوع بیماری های واگیر اقدامات موثری انجام دهد و اطلاع رسانی در این مورد جزء مسئولیت های وزارت بهداشت و درمان است.

شاعری اظهار داشت: سازمان محیط زیست در حال آمار گیری از خسارات وارده به منابع طبیعی و زیست گاهها است و در حال بررسی وسعت تخریب هستیم تا آلودگی احتمالی آب را اعلام کنیم و اگر منابع آلاینده به منابع آب و خاک تسری پیدا کرده باشد از آن جلوگیری کنیم.وی گفت: به محض نهایی شدن آمار، آن را به اطلاع عموم خواهیم رساند و تا کنون اتفاق خاصی به ما گزارش نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha