چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5508

تحقیقات نشان می‌دهد،انجام ورزشهای سبك حتی در زمان‌های كوتاه 10 دقیقه‌ای، چندین بار در روز، سلامتی شما را بهبود بخشیده و احتمالاَ باعث می‌شود تا عمر طولانی‌تری داشته‌باشید.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری هلث دی نیوز،  محققان اعلام كردند،فعالیتهای كم حتی 10 دقیقه‌ای همان تأثیری را می گذارد كه با 30 دقیقه ورزش یا تمرینات مستمر می توانید آن را به دست آورید.
بنابراین گزارش، تحقیقات اخیر ثابت كرده است برای رسیدن به  سلامتی با ورزش حتماَ نباید فعالیتهای بسیار سخت انجام داد افراد مسن در سنین 82 تا 70 سال با فعالیت مختصر، نسبتاَ عمر طولانی خواهند داشت.
بر اساس یك تحقیق كه بر روی 302 فرد مسن به مدت 6 سال انجام گرفت محققان دریافتند با بالا رفتن بازده انرژی روزانه گاهی اوقات با انجام كارهایی به سادگی جاروبرقی زدن یا دویدن برای انجام كارهایشان، میزان مرگ آنها كاهش یافت افرادی كه بالاترین ثلث انرژی  روزانه را داشتند 69 درصد كمتر از افرادیكه پایین ترین ثلث انرژی روزانه را داشتند با خطر مرگ مواجه می شوند و همچنین آنها روزانه 600 كالری بیشتر از افرادیكه پایین ترین ثلث انرژی روزانه را داشتند می‌سوزانند، حتی فعالیتهای كم فیزیكی در سوختن كالری تفاوت ایجاد می‌كند این افراد به عنوان مثال دوبار در روز پلكان  ساختمان بدون آسانسور را بالا و پایین می رفتند.
 كاهش اضافی 600 كالری در روز می تواند به انجام 2 ساعت فعالیت روزانه تعبیر شود كه هر فعالیتی را در بر می گیرد، مانند ورزشهای سنتی، ظرف شستن،  جاروبرقی كشیدن و یا دویدن برای انجام كارها، با 72 دقیقه تمرین  معمولی در هفته می توان قابلیت تمرین های بدنی جهت تقویت قلب و ششها را بهبود بخشید.
همچنین به گفته محققان برای داشتن سلامتی، اكثر روزها حداقل 30 دقیقه فعالیت داشته باشید یا اینكه آن را به دو بخش 15 دقیقه ای در روز تقسیم كنید تبادلات اجتماعی و فعالیت باعث می شود تا عمر طولانی تری داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha