چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 55080

به طور حتم ارائه آمارهای اشتباه نابه‌سامانی و دور شدن از برنامه‌های این وزارتخانه را به‌دنبال دارد.

نظام سلامت با ارائه آمار ارتقاء پیدا نمی‌کند
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با انتقاد از وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی به‌علت ارائه آمار نادرست در چند وقت اخیر٬ گفت: به طور حتم ارائه آمارهای اشتباه نابه‌سامانی و دور شدن از برنامه‌های این وزارتخانه را به‌دنبال دارد.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خانه ملت٬  با اشاره به‌ آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی مبنی‌بر تولید حدود ۹۰ درصد از تجهیزات پزشکی در داخل کشور٬ گفت: معلوم نیست که وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی در هفته اخیر از چه منبعی آمارهای خود را به دست آورده و اعلام کرده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: به طور مثال در هفته اخیر اعلام شد که حدود ۴۰ درصد از جراحی‌های زایمان٬ به صورت سزارین انجام می‌شود؛ اما به‌طور حتم اینگونه نیست بلکه هم‌اکنون آمار سزارین در کشور حدود ۶۰ درصد است.

وی با انتقاد از وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی به‌علت ارائه آمار نادرست در چند وقت اخیر٬ افزود: به طور حتم ارائه آمارهای اشتباه نابه‌سامانی و دور شدن از برنامه‌های این وزارتخانه را به‌دنبال دارد.قربانی با اعلام اینکه هم‌اکنون بیشتر تجهیزات پزشکی از چین و کشورهای دیگر وارد می‌شود٬ یادآور شد: هم‌اکنون بخش کوچکی از تجهیزات پزشکی در تولید داخل کشور است اما بخش عمده این محصولات از کشورهای دیگر به‌ویژه چین وارد می‌شود.

این نماینده مجلس نهم٬ با بیان اینکه تجهیزات پزشکی چینی از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند٬ تصریح کرد: متأسفانه وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی در تولید و واردات اینگونه تجهیزات نظارت مناسبی ندارد٬ که این موضوع موجب بی‌کیفیتی تجهیزات پزشکی شده است.

وی اعلام کرد: با وجود توانمندی‌های بسیار کشور و محققان داخلی در تولید تجهیزات پزشکی با کیفیت٬ متأسفانه به‌علت نبود برنامه‌ریزی مناسب و فقدان نظارت هم‌اکنون میزان و کیفیت محصولات ایرانی در قیاس با کشورهای توسعه‌یافته بسیار عقب است.عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ همچنین بر لزوم ارائه آمارهای دقیق و کارشناسی از سوی وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha