سلامت نیوز : كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، عنوان كرد: عوامل متعددی در چاقی كودكان و نوجوانان موثر است اما شایعترین علت چاقی در این گروه عدم تعادل غذایی، الگوهای بد تغذیه‌ای و پرخوری و بدخوری است.

دكتر فروزان صالحی، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: برخی كودكان قبل از بلوغ و جهش رشد، ابتدا چند كیلویی وزن اضافه می‌كنند و ممكن است چاق‌تر به نظر برسند ولی با رسیدن به سن بلوغ و جهش رشد، این وضعیت به طور طبیعی اصلاح می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی افزود: بعضی از كودكان یا نوجوانان ممكن است به علت قد كوتاهشان چاق‌تر به نظر برسند و اصلا دارای اضافه وزن نباشند اگر والدین این كودكان بدون مشاوره برای آنها محدودیت غذایی در نظر بگیرند نه تنها كمكی به كاهش وزن نكرده‌اند بلكه برای همیشه رشد قدی او را مختل می‌كنند و كودك در آینده هم دارای قد كوتاهی خواهد بود و هم چاق‌تر است.

وی خاطرنشان كرد: اختلالات هورمونی و بعضی بیماری‌ها نیز می‌توانند باعث ایجاد چاقی شوند اما فقط درصد بسیار كمی از چاقی كودكان ممكن است به این دلیل باشد اگر چاقی از سنین خیلی پایین شروع شود بیشتر احتمال دارد كه پای یك اختلال هورمونی یا یك بیماری مثل كم كاری مادرزادی تیروئید در میان باشد و لازم است والدین و مراقبین بهداشت به این مسئله توجه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha