بعد از زلزله آذربایجان کم نبودند مسئولان و مدیرانی که خبر از عزم جزم خود برای کمک به زلزله زدگان دادند، در این میان رئیس سازمان نظام پزشکی کل کشور نیز خبر از اعزام گروه مدد به محرومان داده بود اما خبرهای رسیده حاکی از آن است که در مناطق زلزله زده اساسا خبری از این گروه به صورت منسجم و فعال نیست!

آقای دکترصدر بلوف زدید؟+جوابیه نظام پزشکی و سئوالات پیش آمده درباره این جوابیه!
سلامت نیوز: بعد از زلزله آذربایجان کم نبودند مسئولان و مدیرانی که خبر از عزم جزم خود برای کمک به زلزله زدگان دادند، در این میان رئیس سازمان نظام پزشکی کل کشور نیز خبر از اعزام گروه مدد محرومان به مناطق زلزله زده داده بود اما خبرهای رسیده حاکی از آن است که در مناطق زلزله زده اساسا خبری از این گروه به صورت منسجم و فعال نیست!

به گزارش سلامت نیوز  بیش از ده روز از وقوع زلزله در اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی و زندگی چادرنشینی مردم این مناطق می گذرد اما هنوز تعداد زیادی از این مردم شریف از دریافت اساسی ترین نیازهایشان محروم هستند در این میان عدم حضور ثابت پزشکان در این مناطق بیشتر از سایر مشکلات به چشم می خورد و این نگرانی وجود دارد که با وعده های برخی مسئولین و عدم تحقق قول هایشان، این مردم همچنان در این شرایط نابسامان به سر برند.
کم نبودند مسئولان و مدیرانی که خبر از عزم جزم خود برای کمک به زلزله زدگان داده اند، در این میان رئیس سازمان نظام پزشکی کل کشور نیز خبر از اعزام گروه مدد به محرومان داده بود.
اما خبرهای رسیده به خبرنگار سلامت نیوز حاکی از آن است که در مناطق زلزله زده اساسا خبری از این گروه به صورت منسجم و فعال نیست!
گویا برخی از پزشکان عضو این گروه نه به صورتی گروهی که به صورت شخصی و بنا به حس انسان دوستی، شخصا عازم این مناطق شده اند و در حال خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند.
حال این سئوال پیش می آید که دکتر صدر، رئیس سازمان نظام پزشکی کل کشور بر اساس چه تصمیم یا برنامه ای خبر از اعزام گروه مدد به محرومان این مناطق را دادند.
آیا ایشان خواسته اند فقط در آن برهه، تبلیغی برای خود و نظام پزشکی کرده باشند یا واقعا نیت خیر داشتند اما زمینه ها برای عملی شدن این نیت خیر وجود نداشته است!
دکتر صدر و سازمان نظام پزشکی می‌بایست توجه داشته باشند که امروز نیاز به حضور پزشکان در منطقه بیش از پیش است . با توجه به برخی کمبودهای بهداشتی که سلامت فردی و جمعی زلزله زدگان را تهدید می کند و این اتفاقی است که به صورت عام در تمامی زلزله ها در دنیا در دو هفته بعد از زلزله شروع می شود نیاز جدی به حضور پزشکان و تامین نیازهای بهداشتی مردم احساس می شود.بنابراین بهتر است آقای دکتر صدر هر چه سریعتر به این وعده خود جامه عمل بپوشانند تا این ذهنیت به وجود نیاید که ایشان بلوف زده اند، البته بلوفی با نیت خیر!

لازم به ذکر است که تلاشهای خبرنگار سلامت نیوز برای تماس با رئیس سازمان نظام پزشکی و پیگیری اعزام تیم مدد محرومان به مناطق زلزله زده همچنان بی نتیجه مانده است .


در پی انتشار این خبر، سازمان نظام پزشکی جوابیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد.

سرکار خانم خوشحالی
سردبیر محترم سایت خبری سلامت نیوز

سلام علیکم

    با توجه به درج خبری با عنوان «آقای دکتر صدر بلوف زدید؟» در تاریخ 1/6/91 در آن سایت، ضمن ابراز تأسف از نگاه غیر حرفه‌ای و جانبدارانه رسانه شما در پرداختن به موضوعات حوزه سلامت به ویژه خدمات سازمان نظام پزشکی و نیز محفوظ داشتن حق پیگیری حقوقی تهمت‌های وارده در متن فوق‌الذکر، متقضی است متن جوابیه ذیل برابر قانون مطبوعات و خبرگزاری‌ها در اسرع وقت توسط سایت سلامت نیوز منتشر گردد؛

«جوابیه سازمان نظام پزشکی در خصوص تهمت بلوف زنی دکتر صدر»

متأسفانه درج خبری سراسر دروغ و کذب از سوی یکی از سایت‌های خبری که اخیراً صداقت و امانت‌داری را از سرلوحه فعالیت‌های حرفه‌ای خود حذف کرده و به وضوح به طرفداری از اهداف و آمال عده‌ای که سودای ایجاد تفرقه و باندبازی در بین اعضای جامعه پزشکی را می‌پرورانند، پرداخته است موجب تأثر و حیرت مسؤولان سازمان نظام پزشکی گردید.

درج خبر «بلوف زنی دکتر صدر در خصوص حضور اعضای تیم مدد محرومان در مناطق زلزله زده آذربایجان» آنهم در روز پزشک که بهانه‌ای است برای تقدیر از اعضای جامعه پزشکی به ویژه اعضای ایثارگر و فداکار گروه تخصصی مدد محرومان که به نیازمندان کشور خدمات رایگان تخصصی ارایه می‌دهند، نشان از عناد مجموعه سایت سلامت نیوز با اعضای جامعه پزشکی دارد.

سازمان نظام پزشکی بار دیگر اعلام می‌دارد همچون روزهای اول وقوع زلزله تأسف‌بار آذربایجان شرقی که گروه مدد محرومان این سازمان اعلام آمادگی خود جهت حضور در این مناطق و ارایه خدمات تخصصی اعلام نمود، همچنان آمادگی دارد خدمات درمانی لازم جهت آسیب‌دیدگان این حادثه را در هر نقطه در کشور ارایه نماید.

مسؤولان و دست‌اندرکاران سایت سلامت نیوز لازم است ضمن آشنایی با اصول اولیه ادبیات و نگارش‌فارسی، قدرت درک تفاوت بین آمادگی جهت اعزام و حضور در مناطق زلزله زده را کسب نمایند تا ناگهان پس از چندین روز و مصادف با روز پزشک خبری سراسر تهمت را متوجه شخصی ننمایند.

دکتر سیدشهاب‌الدین صدر، رئیس کل سازمان نظام پزشکی در همان روزهای اولیه وقوع زلزله، ضمن صدور پیام تسلیت، از اعلام آمادگی گروه مدد محرومان این سازمان جهت ارایه خدمات تخصصی به حادثه دیدگان سخن گفت که با پیگیری‌های این سازمان، مسؤولان مدیریت بحران زلزله آذربایجان اعلام نمودند فعلاً نیازی به حضور این گروه در مناطق زلزله زده وجود ندارد.

ضمن اینکه توجه به این نکته ضروری است که پزشکان و کادر امدادی حاضر در مناطق زلزله‌زده از روز اول حادثه تاکنون، همگی از اعضای جامعه ایثارگر پزشکی بوده‌اند و قطعاً نسبت‌های تهمت و ناروا به منتخبان خود آنهم در روز پزشک را بر نمی‌تابند.

اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در پایان به مسؤولان سایت خبری سلامت نیوز توصیه می‌کند ضمن پیش گرفتن تقوا و صداقت در رسالت اطلاع‌رسانی خود، به جای دست آویز قرار دادن حادثه دلخراش زلزله آذربایجان در جهت منافع شخصی و گروهی، خدمات و تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای جامعه پزشکی در یاری رساندن به مردم آسیب‌دیده زلزله اخیر را به مردم عزیز کشورمان عرضه نمایند.

سعید علی‌آبادی
مدیر روابط عمومی

شما که به ادبیات فارسی مسلط هستید چرا؟

جناب آقای علی آبادی، مدیر محترم روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کل کشور، سلامت نیوز بر اساس تعهد حرفه‌ای و اخلاقی خود جوابیه حضرتعالی را منتشر ساخت اما این سئوالات پس از خواندن جوابیه شما پیش آمد:

1-    سامانه خبری سلامت نیوز، هفت سال است که بدون هیچ چشمداشتی و بر اساس وظیفه اطلاع رسانی خود حداکثر همکاری را با سازمان نظام پزشکی داشته است و در حد توان خود اخبار مربوط به این سازمان را پوشش داده است و ناگهان حضرتعالی ما را صراحتا متهم به باندبازی و تفرقه افکنی کرده‌اید، علاوه بر تهمت زنی شما در روز روشن این سئوال پیش می‌آید که اگر اطلاع رسانی باندبازی است پس لابد ما در هفت سال گذشته هم در باند شما بوده‌ایم؟! هفت سال اطلاع رسانی را یک شبه با طرح یک سئوال محترمانه زیر سئوال بردن چه می‌نامید؟ آیا این رفتار شما حرفه‌ای است یا نشان دهنده بی تابی شما و مجموعه نظام پزشکی در برابر کوچکترین انتقاد است؟

2-    شما در جوابیه خود مدعی شده‌اید که ما به دکتر صدر اتهام بلوف زدن را وارد کرده‌ایم و سپس تاکید کرده‌اید که از اصول نگارش و ادبیات فارسی بی‌خبریم! ضمن سپاس از محبت بی‌کران شما به سلامت‌نیوز، این سئوال را مطرح می‌کنیم شمایی که لابد به ادبیات فارسی مسلط هستید که به خود اجازه داده‌اید یک رسانه را متهم به بی‌دانشی در این زمینه بکنید چرا؟! ما در تیتر خود واضحا علامت سئوال را به کار برده ایم، و همین علامت سئوال از نظر نگارشی و البته حقوقی تاکید بر این دارد که ما صراحتا هیچ تهمتی را متوجه فردی نکرده‌ایم، پرسش یک سئوال آیا تهمت زدن است؟ اینکه به دنبال مصاحبه با دکتر صدر و مسئولان نظام پزشکی در خصوص اعزام  گروه مدد محرومان به مناطق زلزله زده بودیم و مسئولان محترم پاسخی ندادند و ما برای احترام به شعور مخاطبان خود، تنها یک سئوال را از رئیس سازمان نظام پزشکی مطرح کرده‌ایم و هرگز تاکید نکرده‌ایم که ایشان بلوف زدند بلکه دلیل عدم اعزام این گروه را جویا شدیم اتهام زنی است؟

3-    همه ما می‌دانیم که در وقایعی چون زلزله، جای تعارف برای کمک رسانی نیست! در روزهای اولیه زلزله رسانه‌های متعددی خبر از کمبود پزشک در مناطق زلزله زده دادند و جای سئوال باقی است که چطور به این سازمان عدم نیاز اعلام شد؟ آیا سازمان دیر به فکر چنین کاری افتاد یا دیر اقدام به استعلام کرد؟

4-    حضرتعالی در جوابیه خود بر محفوظ نگه داشتن حق خود بر پیگیری حقوقی تاکید کرده‌اید که ما نیز ضمن احترام به این حق شما از شما می‌خواهیم که یک بار دیگر به این کلمات و عبارات که در جوابیه خود به کار برده‌اید توجه کنید و با دوستان حقوقدان خود هم در این زمینه مشورت کنید:« عناد مجموعه سایت سلامت نیوز با اعضای جامعه پزشکی»، « طرفداری از اهداف و آمال عده‌ای که سودای ایجاد تفرقه و باندبازی در بین اعضای جامعه پزشکی را می‌پرورانند»، « خبری سراسر تهمت» و....

امید است که دوستان عزیز در سازمان نظام پزشکی تحمل در برابر انتقادات و پاسخگویی در برابر افکار عمومی را سرلوحه امور خویش قرار داده و از اینگونه رسانه‌ها را مورد عتاب و تهدید قرار دادن دوری نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha