سلامت نیوز : مرضیه وحید دستجردی در مراسم روز پزشک که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد اظهار داشت: پزشک در حوزه علوم از فرهنگ بالایی در دیدگاه عموم مردم برخوردار است و مردم پزشکی را سرآمد همه دانش‌ها می‌دانند.

وی با اشاره به این نکته که بدن سالم می‌تواند منشاء پیشرفت انسان در علوم دیگر باشد گفت: این هدف جز در پرتو سلامت جسم و جان میسر نیست.وزیر بهداشت با اشاره به آیات و روایات مختلف در خصوص طبابت و مقام عالی طبیبان نزد دین مبین اسلام اظهار داشت: پزشکان امروز مظهر اسماء الهی هستند و این باعث افتخار جامعه پزشکی است. امیدواریم خدمات تمام پزشکان به جامعه مقبول خداوند و مورد پذیرش مردم باشد.وی تصریح کرد: امروز بسیاری از اساتید که مورد تقدیر قرار گرفته‌اند بر گردن دانشجویان، خود و نسل جدید پزشکی حق بسزایی دارند. ما باید از آنها مانند چراغ راه خود استفاده کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وحید دستجردی با اشاره به خدمت پزشکان قبل از پیروزی انقلاب و در جهت کمک برای به ثمر رسیدن انقلاب اظهار داشت: خدمات پزشکان بعد از انقلاب بسیار نمایان‌تر شد. آنها در جریان جنگ تحمیلی با ریختن خون خود به مردم نشان دادند جامعه پزشکی جدای از دیگر اقشار جامعه نیست. پزشکان برگ بسیار زرینی در جنگ تحمیلی به یادگار گذاشتند.

وی اضافه کرد: امروز نیز پزشکان در مناطق محروم برای گذراندن طرح اعزام می‌شوند این در حالی است که هیچ دانشگاهی به جز گروه‌های پزشکی در اعزام به مناطق محروم اجبار ندارد. باید این خدمات مورد سپاس و قدردانی واقع شود.وزیر بهداشت با بیان اینکه بخش قابل توجهی از پیشرفت‌های کشور در علوم پزشکی است افزود: تا چند هفته دیگر 8 نوع داروی جدید با فناوری بالا که تا به حال هزینه‌های ارزی زیادی برای کشور داشته رونمایی می‌شود که این حاصل زحمات فراوانی است که جامعه پزشکی برای آن کشیده است.

وی اعتماد مردم به جامعه پزشکی را سرمایه‌‌ای بزرگ عنوان کرد و گفت: ما باید قدردان مردم باشیم و باید به این اعتماد مردم افتخار کنیم. این کشور، کشوری است که ابوعلی‌سینا را در خود پرورش داده و می‌تواند ابوعلی‌سیناهای زیادی را تربیت کند.دستجردی تصریح کرد: اگر امروز فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌های غیر علوم پزشکی را در قالب اردوهای جهادی به مناطق مختلف محروم اعزام می‌کنند تا با درد مردم آشنا شوند اما گروه‌های پزشکی از همان ابتدا برای گذراندن طرح به این مناطق اعزام می‌شدند.

وی تاکید کرد:‌ امیدواریم پزشکی همراه با اخلاق را که میراث ابوعلی‌سیناست در دانشگاه‌ها و داخل کشور توسعه دهیم.وی با اشاره به زلزله اخیر که در آذربایجان شرقی اتفاق افتاد به نقش جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: در جریان زلزله آذربایجان ۳۰۶ نفر جان خود را از دست دادند و این حادثه 4 هزار و 500 مجروح برجا گذاشت که جامعه پزشکی با 700 عمل جراحی بزرگ، 1300 عمل جراحی کوچک و انجام معاینه همه مصدومان حادثه ظرف مدت 24 ساعت اول نقش تاثیرگذار خود را بار دیگر ایفا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha