سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم فرارسیدن یكم شهریور ماه و روز پزشك را به جامعه پزشكی كشور تبریك گفت.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر سیدمحمدکاظم تدین رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم طی سخنانی با اشاره به نقش بی بدیل پزشک در جامعه گفت: انتخاب زادروز شخصیت ممتازی همچون ابن سینا به عنوان روز پزشك، فرصتی است تا با ذکر جامعیت علمی و رفتاری این حكیم و فیلسوف طبیب محبوب از این شخصیت ممتاز ایرانی تجلیل گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ابراز داشت: تجلیل از مقام پزشک زمینه‌ای برای ارتقاء مداوم علمی و دستیابی به فراتر از مرزهای دانش روز در سطوح مختلف علمی و پژوهشی  پدید می آورد تا پزشك، خود را آیینه تجلی صفات الهی برای شفابخشی در جامعه بیابد.

دکتر تدین تصریح کرد: حضور پرنشاط و فعال پزشكان درعرصه خدمت‌رسانی به مردم، ریشه در زیربنای اخلاق صنفی این قشر دارد، زیرا این عزیزان جز به سربلندی كشور و رضایت مردم در راه کسب رضای خدا چیز دیگری نمی اندیشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: جامعه پزشكی كشور، همواره در سخت ترین شرایط یاریگر نظام برای انجام این وظیفه خطیر بوده به طوریکه نقش انكارناپذیر پزشکان در انجام وظایف خویش گامی مهم در راستای اهداف نظام اسلامی به دنبال داشته است.

دکتر تدین با بر شمردن تلاش های جامعه پزشکی اظهار کرد: جامعه پزشکی مفتخر است به حضور پربرکت و مستمر در دوران دفاع مقدس که با مفاهیم معنوی و ارزش های شهادت و  ایثار جاودانگی یافته بود ، همچنین در روزهای سخت همچون زمین لرزه بم و زلزله اخیر شمال غرب نیز جامعه پزشکی در اولین و سریع ترین زمان یاریگر مردم عزیز بوده است.

وی اضافه کرد : نقش پزشك فراتر از بعد جسمانی مراجعه كنندگان و در راستای افزایش فرهنگ عمومی و نهادینه شدن رویكرد علمی در زندگی مردم چشم گیر است.
دکتر تدین خاطرنشان کرد: روز پزشک، فرصت ارزشمند و مغتنمی است تا ضمن قدردانی از خدمات و زحمات بی شائبه جامعه پزشکی، از تلاش های متولیان عرصه سلامت کشور تجلیل گردد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha