پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 55113

چند سالی است که بازار کالاهایی که از طریق شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند، حسابی داغ شده است و در این میان کالاهای متفاوت با کاربری های گوناگون به دست مردم می رسد.

داروهای تبلیغاتی، دشمن سلامتی
سلامت نیوز : چند سالی است که بازار کالاهایی که از طریق شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند، حسابی داغ شده است و در این میان کالاهای متفاوت با کاربری های گوناگون به دست مردم می رسد. از میان این کالاها امروز قصد داریم تا راجع به کالاهایی که بعضا به عنوان کالای زیبایی و یا تناسب اندام به فروش می رسد، به صورت مستقیم با شما مخاطبان صحبت کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سالم زی ؛‌ کالاهایی از قبیل قرصهای لاغری، پکیج های ترک اعتیاد، دستگاه های ورزشی، کرم های پوستی، راهکارهای جلوگیری از ریزش مو و داروهایی به منظور تقویت قوای جنسی، جزو اقلام پر فروش شبکه های ماهواره ای محسوب می شوند. تمامی اقلام مذکور نیاز به داشتن تاییدیه مراجع ذیصلاح دارند. اما متاسفانه بازار پر سود دلالی کالاهای زیبایی به این دسته از فروشندگان، اجازه نمی دهد که به خودشان حتی اجازه دهند راجع به سالم بودن محصول ارائه شده شان اندکی فکر کنند. همین موضوع سلامت افراد بسیاری را به خطر انداخته است. شاید وقت آن رسیده که افراد را نسبت به عواقب استفاده از این کالاها آگاه سازیم.

فرمول های معجزه آسای لاغری

به لحاظ پزشکی تا کنون راهکار شیمیایی ثابتی برای دستیابی افراد به تناسب اندام که مناسب تمامی سنین و شرایط باشد، کشف نشده؛ لذا نمی توان برای همه یک نسخه را پیچید و برای همه افراد چاق یک داروی لاغری تجویز کرد. اگر فکر می کنید نیاز دارید تا لاغر شوید، به متخصص تغذیه مراجعه کنید و از یک مربی ورزش متخصص در تربیت بدنی کمک بگیرید.آگاه باشید که برای لاغری راه حل سریع و آسانی وجود ندارد و راه حل های چند روزه، -حتی اگر ظاهراً جوابگو باشند- چیزی جز پشیمانی و ندامت برایتان باقی نخواهند گذاشت. مصرف داروهای شیمیایی بدون تجویز و نظارت پزشک متخصص ممکن است شما را تا سرحد مرگ بکشاند!

«ظرف ۱۰ روز از دام اعتیاد رها شوید!»

اگر کسی را می شناسید که به سو مصرف مواد مخدر دچار است، کمک به وی از طریق راه حل های سریع و آسان را از سر بیرون کنید. مراجعه به پزشک را فراموش نکنید. افرادی که به اعتیاد دچار هستند، تنها زیر نظر پزشک می توانند مصرف مواد مخدر را کنار بگذارند.اما اگر به دنبال راه حل های ناشناخته رفتید، عوارضی مانند ایست قلبی، از کار افتادن کلیه و کبد و یا ابتلا به سرطان، اجتناب ناپذیرند.

دستگاه های ورزشی

لازم است که اینجا واقعیتی را بازگو کنیم؛ ورزش همیشه خوب نیست! بهتر است بگوییم که هر ورزشی خوب نیست. معمولا در ذهن افراد اینگونه جا افتاده است که ورزش برای سلامتی مفید است، پس ورزش کنیم تا مریض نشویم. اما ورزش هم اصول و قواعد خاص خودش را دارد. به عنوان مثال، استفاده از یک کفش غیر استاندارد برای تمرینات ورزشی، امکان بروز آسیب دیدگی در مچ پا و یا ستون فقرات را افزایش می دهد.دستگاه هایی که به عنوان دستگاههای لاغری سریع در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند نیز، همین حکم را دارند. استفاده از دستگاههای بدون تاییدیه مراجع ذیصلاح، منجر به آسیب دیدگی در شبکه عصبی و یا اسکلت استخوانی بدن شما می شود.

راه حل

۱- اگر به لحاظ جسمی مشکلی دارید، در ابتدا به پزشک مراجعه کنید. اگر می خواهید لاغر شوید، اگر می خواهید چاق شوید، اگر می خواهید از ریزش مو جلوگیری کنید؛ در همه موارد از جامعه پزشکی کمک بگیرید.

۲- شاید تمامی داروهایی که در ماهواره ها تبلیغ می شوند، تهدید کننده سلامتی نباشند. اما فقط و فقط لوازم بهداشتی و داروهایی را تهیه کنید که دارای برچسب تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند. مطمئن باشید که تمامی آنها با دقت بررسی شده و مورد آزمایش قرار گرفته اند. حداقل می دانید در صورت بروز عوارض جانبی سازمانی برای حمایت از شما وجود دارد.

۳- تحت نظر پزشک بمانید. سعی کنید در زمان سلامتی، حداقل هر شش ماه یک بار به پزشکتان مراجعه کنید تا شما را مورد معاینه قرار دهد. مراجعه به پزشک، مختص به زمان بیماری نیست. آنها بهترین مشاور جهت بهبود سلامت شما به شمار می روند.

قصه دراز …
این ماجرا همچنان سر دراز دارد و داستان همینجا پایان نمی یابد. توضیح و تفصیل راجع به تک تک کالاهای فریب دهنده، وقت زیادی می گیرد که در قالب یک مطلب نمی گنجد. اینجا شما را با میزان خطرات این محصولات و راه حل های ساده مقابله با آنها آشنا کردیم. سالم زی نگران سلامتی شما و نزدیکانتان است. می خواهیم شما هم اندکی از بار ما را به دوش بکشید و افراد خانواده تان را آگاه کنید. آنهایی که به اینترنت دسترسی ندارند را شما بیدار کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha